Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 28 Μαΐου 2022

ΤΟ ΌΡΑΜΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΊΟΥ ΓΙΑ ΤΌ ΤΑΞΊΔΙ ΤΉΣ ΘΕΟΔΏΡΑΣ ΜΕΤΆ ΤΆ ΟΥΡΆΝΙΑ ΤΕΛΏΝΙΑ. 6



Η Θεοδώρα βρίσκεται μπροστά στο τελώνιο της καταλαλιάς
Ανεβαίνοντας λοιπόν προς τα εμπρός, φθάσαμε στο πρώτο τελώνιο που εμφανίστηκε σε μας, κατά την πορεία μας προς τους ουρανούς, που λεγόταν πως είναι της καταλαλιάς. Ήταν εκεί μία μεγάλη και πονηρή σύναξη Αιθιόπων και ο έξαρχός τους προήδρευε με πονηριά και φρενίτιδα. Και μόλις φθάσαμε εκεί, σταματήσαμε.
Μάρτυρας μου η έφορος δίκη, παιδί μου Γρηγόριε, αν κατά τον μάταιο εκείνο βίο, ως άνθρωπος, κακολόγησα σε βάρος κάποιου ή βλέποντάς τον κατά πρόσωπο τον
έβρισα και το όνομα του ανθρώπου και τον χρόνο και τη μέρα και την ώρα κατά την οποία σε βάρος κάποιοὐ κατά πρόσωπο ή μέσα μου είπα, αυτά τα λόγια
που έφεραν μπροστά μου οι πονηρότατοι. Πολλές φορές αντίθετα, μου καταμαρτυρούσαν ψευδή πράγματα
με επίπλαστα λόγια, από πονηρή διάθεση, τα οποία ούτε καν τα γνώριζα, αφού δεν είχαν ειπωθεί ποτέ από
μένα. Όμως, όλα αυτά για τα οποία δίκαια με κατηγορούσαν, τα αποδέχθηκα και ένιωθα ντροπή και συστολή από τον φόβο μου. Όμως, πολλές φορές, είπα κάποια πράγματα σε κάποιους, με διάθεση πνευματικής αγάπης και με σκοπό να διορθώσω μάλλον τον αδελφό
που έσφαλε ή από αφέλεια και συμπάθεια, χωρίς ναβγνωρίζω πώς αυτά είναι αξιοκατάκριτα. Αυτοί όμως
όλα, όχι μόνο αυτά που έγιναν από εμπάθεια, αλλά κι αυτά που έγιναν από αφέλεια, τα έφεραν μπροστά μας ζητώντας την ενοχή μου και καλούσαν τους αγίους και ωραίους νέους που με συνόδευαν να απολογηθούν γι' αυτά. Και σαν απολογήθηκαν αυτοί για όλες τις ψευδείς κατηγορίες, απαλλαγήκαμε απ' αυτές και όλα τα ψέματα ως ιστός της αράχνης" διαλύθηκαν. Κι επειδή,
δεν είχαμε τίποτα να απολογηθούμε σε αυτούς για όσες κατηγορίες ήταν αληθινές και δίκαια με έλεγχαν την ταλαίπωρη, οι φωτοφόροι νέοι έβγαλαν το ανάλογο αντίτιμο από τη δωρεά του πνευματικού χρυσού που μου έδωσε ο κύριος και πατέρας και άγιός μου Βασίλειος και τους το έδωσαν.

Έτσι, με τη χάρη του Θεού, τους περάσαμε και συνεχίσαμε την πορεία προς τα πάνω.


Η Θεοδώρα περνά από το τελώνιο του χλευασμού


Ύστερα φθάσαμε στο τελώνιο που έλεγαν πως είναι του χλευασμού. Κι εκεί λοιπόν, τα ίδια όπως και προηγουμένως κάναμε, και αφού απολογηθήκαμε σε
σχέση με τις καλές μας πράξεις και τις θείες δωρεές του οσίου πατέρα μας, του Βασιλείου, περάσαμε χωρίς βλάβη. Και όσο ανεβαίναμε, συζητώντας μεταξύ τους οι συνοδοί μου, έλεγαν: «Πραγματικά, μεγάλη ευεργεσία έλαβε η ταπεινή αυτή ψυχή, επειδή δεχθήκαμε με-
γάλη πίεση, καθώς διερχόμασταν από τις αρχές και εξουσίες του αέρα».


Η Θεοδώρα περνά από το τελώνιο του φθόνου

Κι ενώ αυτά συζητούσαν εκείνοι μεταξύ τους, φθάνουμε σε άλλο τελώνιο που έλεγαν πως είναι του
φθόνου. Με τη χάρη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και επειδή δεν είχαν τίποτα να μου προσάψουν αυτοί οι μάταιοι άρχοντες του σκότους (δεν θυμάμαι ποτέ να
μίσησα κανένα όσο ζούσα ακόμη στον κόσμο) με χαρά περάσαμε και από εκεί. Έτριζαν σε βάρος μου τα δόντια τους εκείνοι οι αγριόμορφοι και βρωμεροί Αιθίοπες σε σημείο που πίστευα πως σε λίγο θα καταβροχθιζόμουν απ' αυτούς και ταυτόχρονα μαζί με μένα
και οι συνοδοί μου, λες και θα μας κατάπιναν ζωντανούς.

Συνεχίζετε

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΊΑ. ΒΙΙΣ ΒΑΣΙΛΕΊΟΥ ΤΟΥ ΝΈΟΥ. Η ΑΠΟΚΆΛΥΨΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΈΡΑΣ ΠΑΡΟΥΣΊΑΣ. ΈΚΔΟΣΗΣ ΖΗΤΡΟΣ.


Δεν υπάρχουν σχόλια: