Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 28 Μαΐου 2022

ΤΟ ΌΡΑΜΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΊΟΥ ΓΙΑ ΤΌ ΤΑΞΊΔΙ ΤΉΣ ΘΕΟΔΏΡΑΣ ΜΕΤΆ ΤΆ ΟΥΡΆΝΙΑ ΤΕΛΏΝΙΑ. 8



Η Θεοδώρα φθάνει στο τελώνιο της μωρολογίας.
Περνάει απ' αυτό με τη χάρη του Βασιλείου, γιατί οι δαίμονες της καταλόγισαν πολλά παραπτώματα
Ανεβαίνοντας και άλλο προς τα πάνω, φθάσαμε σε άλλο τελώνιο, για το οποίο έλεγαν πως είναι της
μωρολογίας.Οι υπερασπιστές του τελωνίου, λοιπόν, βγήκαν έξω από 
μεγάλη απόσταση για να μας συναντήσουν. Και μας πίεζαν πάρα πολύ με αναίδεια για να δικασθούμε και απολογηθούμε σε αυτούς για όσα έλεγαν πως είχαν
σε βάρος μας. Αφού σταματήσαμε από την οδοιπορία, μας άρπαξαν προς το μέρος τους, και με έβαλαν στη μέση και με έλεγχαν κατά πρόσωπο εκείνοι ο σατανικοί τελώνες, αποκαλύπτοντας τις μωρολογίες και αισχρολογίες από τα νιάτα μου, και όσα κοσμικά τραγούδια είπα, με κακία και ιταμότητα τα πρόσθεταν με κάθε ακρίβεια. Τις βρισιές, τις μωρολογίες, τις αισχρολογίες, τα άπρεπα γέλια, τα γελοία λόγια, τα άσεμνα
βαδίσματα, τους χορούς, τα χυδαία τραγούδια, τα οποία πολλές φορές άπρεπα και ασύνετα έκανα σε κάποιους ή πάλι όσους δελέασα να επιδοθούν σε άσκοπα γέλια ή τους δίδαξα να τα κάνουν ή πολλές φορές αυτά που άκουσα από άλλους, τα υπαγόρευσα εγώ στους άλλους, σε μορφή διήγησης. Όλα αυτά και άλλα παρόμοια τα αναπαρήγαγαν και τα παρέθεταν μπροστά μου αυτοί οι ανήθικοι, και καθώς τ’ άκουγα, θυμόμουνα πως όλα όσα λέγονταν απ' αυτούς σε βάρος μου ήταν αληθινά, έτσι ώστε να φρίττω και να τρέμω και φυσικά να αποδέχομαι την αλήθειά τους. Από πού τα γνώριζαν οι καταραμένοι αυτά που εγώ μέσα στο πέρασμα του χρόνου τα είχα αφήσει στο βυθό της λήθης
και δεν τα θυμόμουν καθόλου; Αναλόγως κι εμείς, αφού απολογηθήκαμε, δώσαμε το αντίστοιχο αντίτιμο
από τη δωρεά που μου δόθηκε από τον όσιο πατέρα μας Βασίλειο και τη φοβερή και άγνωστη εκείνη διαδρομή η οποία μας τραβούσε προς τα πάνω.

Δεν υπάρχουν σχόλια: