Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 30 Μαΐου 2024

ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΜΗΛΟ.


 


Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένας σύζυγος. Σε αφθονία, χωρίς να αρνηθεί τίποτα στον εαυτό σου. Ένα βράδυ ο σύζυγος επέστρεψε σπίτι και είπε στη γυναίκα του:

«Κάθε απόγευμα περνάω από την καλύβα εκείνου του φτωχού που μένει κοντά στο κτήμα μας, και κάθε βράδυ ακούω από το παράθυρο ένα φιλικό γέλιο. Τόσο αυτός όσο και η σύζυγός του γελούν, αλλά με τι γελούν, με τι χαίρονται είναι ασαφές.

Η γυναίκα του του απαντά:
«Ω, πόσο θα ήθελα να γελάω κι εγώ όλο το βράδυ, αλλιώς είναι τόσο βαρετό όταν μπαίνει το σκοτάδι!... Μην ξεχάσεις να ρωτήσεις αυτόν τον καημένο αύριο για τι είναι τόσο χαρούμενος αυτός και η γυναίκα του. ”

Ο πλούσιος έκανε όπως του είπε η γυναίκα του. Την επόμενη μέρα, περνώντας από την πλίθινα καλύβα στην οποία έμενε ο φτωχός, χτύπησε το μοναδικό παράθυρο, πίσω από το οποίο ακουγόταν ένα χαρούμενο γέλιο, και ρώτησε τον φτωχό που κοίταξε έξω στο χτύπημα:

«Πες μου: εσύ είσαι φτωχός, στην καλύβα σου μπορείς να κυλήσεις μια μπάλα, και κάθε απόγευμα γεμίζεις με χαρούμενα γέλια, ενώ το σπίτι μου είναι γεμάτο σκεύη και πλούσια διακοσμητικά, και η γυναίκα μου και εγώ βαριόμαστε τα βράδια και δεν έχουμε χρόνο να γελάσουμε όλα? Θα σου δώσω χρήματα, πες μου ποιο είναι το μυστικό σου;

Ο φτωχός στένεψε πονηρά τα μάτια του και απάντησε στον πλούσιο έτσι:
«Δεν χρειάζομαι τα λεφτά σου!» Θα σας πω αυτό: η γυναίκα μου και εγώ έχουμε ένα «χρυσό μήλο». Λοιπόν, κυλάμε αυτό το «μήλο»: το κυλώ στη γυναίκα μου, και η γυναίκα μου το κυλάει σε μένα, και γι' αυτό το διασκεδάζουμε πολύ!...

Ο πλούσιος δεν τελείωσε να ακούει την ιστορία του φτωχού , σκέφτηκε μέσα του: «Έτσι έγινε; Τι, εγώ και η γυναίκα μου δεν έχουμε χρήματα να αγοράσουμε ένα χρυσό μήλο;» Γύρισε βιαστικά σπίτι, είπε στη γυναίκα του τα πάντα και το πρωί πήγε στην πόλη να αγοράσει ένα χρυσό μήλο.

Βρήκε ένα χρυσό μήλο, το αγόρασε με πολλά χρήματα και γρήγορα επέστρεψε στη γυναίκα του.

Έτσι, κάθισαν: ο ένας στο ένα παράθυρο του δωματίου, ο άλλος στο άλλο, και ας κυλήσουμε το χρυσό μήλο... Αλλά για κάποιο λόγο δεν γελούν με αυτό, δεν είναι χαρούμενοι.

Δεν υπήρχε τίποτα να κάνουν, πήγαν για ύπνο. Το πρωί της βραδιάς, όπως γνωρίζετε, είναι πιο σοφό.

Και την επόμενη μέρα ο πλούσιος ξαναχτυπά την πόρτα του φτωχού:
«Αγόρασα», λέει, «ένα χρυσό μήλο, εγώ και η γυναίκα μου το κυλούσαμε ήδη, το κυλούσαμε, αλλά για κάποιο λόγο δεν ήταν διασκεδαστικό. ”

Εκείνη τη στιγμή, ένα μικρό παιδί εμφανίστηκε στο κατώφλι της καλύβας του φτωχού αγρότη, που μόλις έμαθε να περπατά. Ο καημένος δείχνει το παιδί και λέει:

«Δεν κατάλαβες τίποτα, αγαπητέ!» Να, το «χρυσό μήλο» μας! Κάθε απόγευμα γυρίζω σπίτι από το χωράφι κουρασμένος και εδώ με περιμένουν η γυναίκα μου και το παιδί μου. Θα φάμε, όλοι μαζί, ό,τι θα στείλει ο Θεός, θα καθίσουμε: εγώ είμαι στη μια γωνιά της καλύβας, η γυναίκα μου στην άλλη, και η μικρή μας είναι είτε μαζί μου είτε με τη γυναίκα μου. Είναι αστείο για εκείνη, και είναι χαρά για τη γυναίκα μου και εμένα. Γελάμε λοιπόν όλοι μαζί!

Δεν υπάρχουν σχόλια: