Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 30 Μαΐου 2024

Όπως ο καθένας από εμάς, μαθητές της Αγιότητάς Του, ο πατέρας Αντίμ δεν μου άλλαξε τη ζωή, αλλά τη έσωσε!

Το να μιλάς για τον πνευματικό Πατέρα Αντίμ είναι σαν να φωνάζεις σε έναν καθεδρικό ναό -- η λέξη δεν μπορεί να τον φτάσει χωρίς να διαταράξει την ταπεινοφροσύνη του!

  Δεν του άρεσαν οι έπαινοι, ούτε καν οι υπαινιγμοί, δεν του άρεσαν οι άσκοπες κουβέντες, δεν του άρεσαν οι φλυαρίες... Ήταν άνθρωπος του μυστηρίου, της προσευχής, του λιγότερου φαινομένου και, ακριβώς γι' αυτό, πολύ βαθύτερη.

  Δεν του άρεσε να διεκδικεί τον εαυτό του, να βγαίνει μπροστά, να επιβάλλεται μέσα από κάτι, γιατί: είχε σημαντικούς «προδρόμους», που είχαν «μιλήσει» και μιλούν για εμάς: τη Μητέρα του Θεού, την οποία σεβόταν σε όλη του τη ζωή. , τους Αγίους Πατέρες, που ήταν το μόνο ορόσημο και το πρώτο του επιχείρημα και, πριν από όλα, ο Σωτήρας μας, ο Αδελφός μας και ο Θεός μας.

  Όπως ο καθένας από εμάς, μαθητές της Αγιότητάς Του, ο πατέρας Αντίμ δεν μου άλλαξε τη ζωή, αλλά τη έσωσε!

  Με την υπομονή και την σχολαστικότητα ενός πνευματικού χειρουργού έκοψε, έκοψε, έραψε, θεράπευσε (όσο μπορούσε να θεραπευθεί) και αποκατέστησε την εσωτερική μου ζωή, για να ξεπεράσω το μπλοκάρισμα που βρισκόμουν μέχρι την τοποθέτηση κάτω από τον επιτραχήλιο.

  Θα πέθαινα, αλλά δεν πέθαινα, θα χάσω τον εαυτό μου, αλλά... με βρήκε στην πόρτα του κελιού και με επέστρεψε από τον θάνατο στη ζωή, δίνοντάς μου την εξαιρετική ευκαιρία να αποκατασταθώ, να κάνω μια καλή αρχή, να ξεκουραστώ, από τις δικές μου άδικες στάχτες - όλα με τη βοήθεια της ζεστασιάς, της σοφίας, της υπομονής, της φροντίδας και της αγάπης Του, που θυσίασε τον Εαυτό Του, απλά ΚΑΙ για μένα, όπως για όλους εμάς..

  Θα μπορούσα να γράψω ένα βιβλίο για τον πατέρα μας, αλλά ο χρόνος κυλά αμετάκλητα προς το τέλος μου και θέλω να συμπυκνώσω όλες τις εμπειρίες, να αιχμαλωτίσω, όσο το δυνατόν περισσότερο, το ταπεινό και κρυφό φως με το οποίο ο πατέρας τύλιξε τον εαυτό του σε ό,τι έκανε. Θα περιγράψω μόνο μερικές σκέψεις από τις αμέτρητες, που σημάδεψαν την εξέλιξή μου.

  Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι θεωρώ ότι υπάρχω μόνο από τη στιγμή που ο Καλός Θεός μου έδωσε τον Πατέρα για ιερέα! Μέχρι τότε, ήμουν απλώς ένα ζωντανό ον, που υπέφερα τρομερά, κατηγορούσα τους πάντες για τη δυστυχία της, χωρίς να καταλάβω ότι η δυστυχία δεν προερχόταν απ' έξω...

  Πίστευα για πολύ καιρό ότι ήμουν καλός άνθρωπος, ότι είχα ιδιότητες, ότι ήμουν λίγο πάνω από τους άλλους, ότι άξιζα περισσότερα, ότι δεν ήμουν εκεί που έπρεπε...Τρελή περηφάνια, που θα μου κόστιζε ένα πολλά, πολλά!

  Όταν η απελπισία μου έφτασε σε παροξυσμό και ήθελα να ψάξω για έναν ψυχίατρο/ψυχολόγο, κάτι, κάποιον να με βοηθήσει να αντέξω, το Ερημητήριο εμφανίστηκε στη ζωή μου!

Απλά μια πρόσκληση για μια βόλτα στα μοναστήρια

  Έτσι λειτουργεί καλά ο Θεός και με ποιους κρυφούς τρόπους μας καλεί κοντά ΤΟΥ, για να μας σώσει από τον εαυτό μας!

  Ο περίπατος τελείωσε, όχι ακριβώς τότε, αλλά λίγο αργότερα, τελείωσε κάτω από το επιτραχήλιο του πατέρα Αντίμ, όπου κατάλαβα, όχι εξαιτίας μου, ότι όλη μου η δυστυχία, για την οποία κατηγόρησα τους πάντες, ακόμη και τον Θεό (συγχώρησέ με, Κύριε, Φιλάω τα καρφωμένα πόδια σου και σε παρακαλώ ΣΥΓΧΩΡΗΣΕ ΜΕ ) Κατάλαβα ότι όλη μου η δυστυχία οφειλόταν αποκλειστικά σε μένα! Κατάλαβα ότι δεν ήμουν καλός άνθρωπος, ότι δεν ήμουν και δεν είμαι σε καμία περίπτωση πάνω από τους άλλους, ότι δεν έχω καμία αρετή και ότι όλα τα καλά μου ήταν μόνο στο κεφάλι μου, γεμάτο ηλίθια περηφάνια.

Όλη η δυστυχία οφειλόταν σε εμένα, την είχα χτίσει, ζώντας χωρίς τον Θεό που είχα κατηγορήσει.

  Πάντα αναρωτιέμαι και θαυμάζω ακόμα και σήμερα για την υπομονή και την αγάπη Του και αναρωτιέμαι πώς δεν με έκανε ένα με τη γη, ξέροντας ότι τολμώ να σκέφτομαι τόσο βλάσφημα;!

  Πόσο μας αγαπά και πόσο μας ανέχεται και πόσο μας περιμένει ο Θεός!...

  Ξαφνικά κατάλαβα ότι δεν είναι τίποτε άλλο, παρά μια αμαρτωλή ψυχή, που συσσώρευε αμαρτίες αλύπητα, ζώντας μια κοσμική ζωή, υπάρχουσα μόνο βιολογικά, για την οποία η πίστη ήταν μόνο κάτι όμορφο... και ως εκεί. Ομολογώ, είχα πάντα έναν ασυνείδητο σεβασμό και έναν φόβο για εκείνο το Κάτι/ΚΑΠΟΙΟΣ που γνωρίζαμε ότι δημιούργησε και διοικεί τον κόσμο, αλλά... αυτό είναι! Σεβασμός και φόβος, αλλά από απόσταση, σαν να μην ήταν ΚΑΙ αυτό το πρόβλημά μου!



Ο πατέρας με βοήθησε να δω τον εαυτό μου, να αξιολογήσω τον εαυτό μου, να συνέλθω!

Το αποκορύφωμα είναι ότι το «χειρουργείο» δεν ήταν επώδυνο, αντιθέτως: ήταν σαν κάποιος να ξεφλούδιζε το δέρμα από την πληγή που με έκαιγε και είχε σχεδόν γίνει γάγγραινα, για να κυλήσει η μόλυνση, το πύον, η βρωμιά, να βγω, να με σκοτώσεις απαλλαγμένος από τη ζέστη που μου έκαιγε την ψυχή...

  Τελικά κατάλαβα ότι δεν είναι τίποτα, ότι δεν έκανα τίποτα καλό, ότι έλαβα από τον Θεό περισσότερα από όσα άξιζα, ότι του χρωστάω πολλά για όλα όσα μου έδωσε και δεν άξιζα και ακόμα και τώρα Δεν τους αξίζουν...Κατάλαβα ότι με περίμενε χρόνια και χρόνια να γυρίσω το πρόσωπό μου προς το μέρος ΤΟΥ, να Τον δω, να ζητήσω τη βοήθειά Του, να Τον αγαπήσω και να μπορέσω να Τον εξομολογηθώ!

  Για όλα όσα έκανε στην ψυχή μου ο πατέρας Αντίμ, γιατί σήμερα ξέρω ότι δεν είναι τίποτα, παρά ένας κόκκος σκόνης, που θέλει να καθίσει στο κατώτερο κατώφλι της θέωσης και να περιμένει εκεί και από εκεί, την ΑΝΑΣΤΑΣΗ, συγχώρεσέ τον Κύριε μου Πατέρα και μην του καταλογίσεις καμία ανθρώπινη αμαρτία και βάλε τον κοντά Σου, όσο πιο κοντά σου γίνεται, γιατί σε αγάπησε πολύ!


  ***


  Ο πατέρας ήταν άνθρωπος της συνεχούς προσευχής, την οποία ασκούσε και ήθελε εμείς, οι μαθητές του, να υιοθετήσουμε. Δεν άντεχε να μας βλέπει να μιλάμε στο τηλέφωνο. Έλεγε βουρκωμένος:

--Δεν ξέρω πότε έχεις ακόμα χρόνο να μιλήσεις στο τηλέφωνο!; Δεν ξέρω !?


  ***

 Όλα σχετίζονται με την προσευχή!

  Ζήτησα πολλές φορές από τον Πατέρα να μου δώσει την ευλογία του να εκδόσω ένα βιβλίο. Είναι δύσκολο να δεχτώ, στη σκέψη ότι με αυτόν τον τρόπο κλέβω την ώρα της προσευχής και βλάπτω τον εαυτό μου. Και μου έδωσε ένα παράδειγμα:

 Καπου, σε ένα μοναστήρι, ήρθε κάποτε ένας μοναχός που φημολογούνταν ότι είχε το χάρισμα της γραφής. Τότε, ήρθαν κοντά του οι άλλοι μοναχοί, με χαρτί και κάτι να γράψουν, ζητώντας του να γράψει ο καθένας κάτι όμορφο και γι' αυτούς... Μετά από λίγο πέθανε ο μοναχός με το χάρισμα της γραφής, που ήταν και μεγάλος παρακλητής.

 Στο κελί του βρέθηκαν άθικτα όλα τα χαρτιά που έδιναν τα αδέρφια και από πάνω ένα σημείωμα.

-- "Συγχωρέστε με, αδέρφια, δεν πρόλαβα να σας γράψω!"



Ήμουν κάτω από το πατρικό επιτραχήλιο για αρκετό καιρό. Ήρθα από μακριά, με νηστεία (και όχι μόνο) με τον άντρα μου, ο οποίος αρνήθηκε να έχει τον ίδιο ιερέα, με το κίνητρο ότι είχαμε και οι δύο τον ίδιο ιερέα, αλλά ότι ήθελα να πάω στο μοναστήρι και γι' αυτό - ο καθένας στους δικούς του...

  Αλλά σεβόταν και θαύμαζε ακόμη και τον πατέρα μου, ειδικά αφού είδε τις αλλαγές στη ζωή μου (αργότερα, με τη φροντίδα του Θεού, θα γινόταν και πνευματικός του γιος, μέχρι να φύγει από αυτόν τον κόσμο.)

  Ήταν κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής του Πάσχα. Κατά την εξομολόγηση, μεταξύ άλλων, λέω στον Πατέρα ότι μια μέρα έκανα ομελέτα στον άντρα μου.

-Πως??! Ομελέτα τη Σαρακοστή;;!

- Αλλά όχι για μένα!

-Και λοιπόν ! Έκανες τον εαυτό σου κοινωνό της αμαρτίας, δεν μπορώ πια να μοιραστώ μαζί σου! που είναι ο σύζυγος

-Έξω, μέσα από την αυλή...

-Και γιατί δεν έρχεται εδώ;

- Γιατί του είπα ότι... είσαι λίγο... σκληρός!

- Λοιπόν Πήγαινε να τον πάρεις τηλέφωνο!

  Πηγαίνω, του τηλεφωνώ, έρχεται, φιλάει το χέρι του, ο πατήρ τον καλεί στην καρέκλα φιλικά και αρχίζει να τον ρωτάει πώς τα πάει, πώς πάει το σχολείο (ο σύζυγος είναι δάσκαλος) και μετά, αφού έχει προετοιμάσει το έδαφος, δηλ. έχει ζεστάνει ατμόσφαιρα, της λέει ζεστά και απαλά, με ένα είδος λύπης:

- Ξέρεις τι σε ρωτάω; Από εδώ και πέρα, αν δεν μπορείτε να νηστέψετε μόνοι σας, μην της ζητάτε να το κάνει για εσάς! Κάνε ό,τι σου αρέσει, αλλά μην της το βάζεις άλλο, γιατί, κοίτα, γι' αυτό δεν μπορώ να το μοιραστώ άλλο!

  Ενώ ο πατέρας του απευθυνόταν, ο άντρας μου έτριβε τις παλάμες του ντροπιασμένος και το μέτωπό του ήταν καλυμμένο με χάντρες ιδρώτα. Ήταν πολύ αμήχανος, ντροπιασμένος, κυριευμένος από την καλοσύνη του Πατέρα, που δεν τον μάλωσε, δεν τον μάλωσε που δεν νηστεύει, γιατί με έβαλε να το κάνω, ότι αν δεν νηστεύει, Δεν ξέρω τι συμβαίνει... Όχι, δεν τον επέπληξε με κανέναν τρόπο, αλλά του ζήτησε τόσο πολύ: να δει μόνος του τις αμαρτίες που ήθελε να διαπράξει!


Τι πνευματική τακτική! Τι στρατηγική ενός στοργικού γονιού! Τι χάρη!

Ο άντρας μου είπε ευγενικά, ντροπιασμένος, σαν ένοχο αλλά υπάκουο παιδί:

- Ναι, πατέρα!

 Λοιπόν: Ναι, πάτερ! Και από εκείνη τη στιγμή, από εκείνη την ώρα, ο άντρας μου νήστευε όλη του τη ζωή, με τη μυστηριώδη χάρη του πατέρα, που τον δούλευε εν αγνοία του, βοηθώντας τον και ενισχύοντάς τον συνεχώς. Ούτε λίγες μέρες πριν φύγει για τον Θεό, ο άντρας μου δεν ήθελε να φάει το κομμάτι κρέας που του έδωσαν από το νοσοκομείο, για αυστηρά ιατρικούς λόγους. Αρνήθηκε, καθώς πέθαινε, γιατί ήταν... Σαρακοστή του Πάσχα!

  Το μάθημα πνευματικής παιδαγωγικής του Πατέρα λειτούργησε και καρποφόρησε μέχρι την τελευταία στιγμή της ζωής του!

  Βλέποντας πόσο άρρωστος ήταν, ξαπλωμένος ανάμεσα σε εγχύσεις και οξυγόνο, του είπα, για ενθάρρυνση, αυτό που μου είχε πει ο Πατέρας στο τηλέφωνο:

  - Ο πατέρας μου μου είπε να σου πω ότι οι μέρες μας είναι στα χέρια του Θεού!

Ο άντρας μου, χωρίς να επαναστατήσει, χωρίς να ζητήσει από κανέναν να λογοδοτήσει για την κατάστασή του, μου απάντησε ήρεμα και ειρηνικά:

 --Σημαίνει ότι είμαστε σε καλά χέρια!

  ...Και τον έκανε «πατέρα του» σε σημείο που, όταν μας ήρθε η «σύνοδος» της Κρήτης, ο άντρας μου έφυγε --με ανείπωτο πόνο, δυσκολία και πόνο- αλλά έφυγε από την εκκλησία, όπου/ Είχαμε μόνο φίλους, αδέρφια, συγγενείς, όπου ήμασταν επίσης ένα είδος «κάποιου!» - για να γίνουμε μέρος του μικρού και βλασφημημένου και χλευασμένου κοπαδιού εκείνων που περιφράχτηκαν από την αίρεση. Για τον Χριστό!

 Γιατί ο πατέρας του είχε μάθει να νοιάζεται, να τον πληγώνει, να μην είναι απρόσεκτος όταν επιτίθεται στην Πίστη μας..

  Μέχρι να πεθάνει, σηκωνόταν στις 3-4 το πρωί, για να προλάβει να κάνει την προσευχή του, ώστε μετά, με τα φάρμακα στο ντουλαπάκι, να κάνουμε εκατό, μετά διακόσια χιλιόμετρα, από ή προς ναός όπου τελούνταν Αγνή Θεία Λειτουργία, χωρίς να αναφέρεται το όνομα του επισκόπου που είχε υπογράψει τις προδοσίες και το ξεπούλημα του Χριστού στην Κρήτη.

  Ήταν άρρωστος, πολύ άρρωστος, είχε ασβεστοποιημένη βαλβίδα, αλλά ο Πατέρας είχε φυτέψει βαθιά στην άρρωστη καρδιά του το συναίσθημα και την πίστη ότι δεν πρέπει να βάζουμε τίποτα και κανέναν πριν από τον Χριστό, ότι για τον Χριστό πρέπει να θυσιάσουμε τα πάντα, απολύτως τα πάντα. γιατί ο Χριστός είναι επίσης Αυτός θυσίασε τα πάντα για εμάς!

  Νομίζω ότι και ο Πατέρας αγαπούσε τον άντρα μου, βλέποντας τον ζήλο του, όσο κι αν ήταν. Ίσως γι' αυτό ταξίδεψε διακόσια χιλιόμετρα, για να έρθει να διαβάσει τις εξομολογήσεις του στο τέλος, δίπλα στο φέρετρο. Και ως τελευταία χειρονομία, που δεν θα ξεχάσω ποτέ: κάποια στιγμή, ο πατέρας χτύπησε ελαφρά με το δάχτυλό του το ποτήρι του καπακιού του φέρετρου, λέγοντας:

--Αυτός ήταν εξομολογητής!...

  Έτσι «ψάρευε» ο πατέρας μας τον άντρα μου, για όνομα του Χριστού, από την πικρή θάλασσα αυτής της φευγαλέας ζωής! Έτσι μου έδωσε ο πατέρας μου σύντροφο, μια ψυχή που ένιωσε, υπέφερε και έζησε, όπως εγώ και μαζί μου την τραγωδία της Ορθοδοξίας, που έφερε στην επιφάνεια η κλεφτική «σύνοδος» της Κρήτης.

  Οφείλω στον Πατέρα αυτή την αληθινά, χριστιανική συντροφιά στο τέλος της ζωής, αυτόν τον ώμο δίπλα στον οποίο προσευχόμουν, έκλαψα, αγωνίστηκα και περίμενα να έρθει η ειρήνη στην εκκλησία...Και η ειρήνη δεν ήρθε...ΑΚΟΜΑ!.. .Μα θα ερθει καποια στιγμη γιατι και ο πατερας μας απο εκει που ειναι προσευχεται για αυτην!


***

Ο πατέρας μας είχε τέλεια αίσθηση του ιερού!

  Όλα όσα σχετίζονται με τα Άγια τα προστάτευε ο Σεβασμιώτατος σαν αετός: από τον τρόπο που πλησίαζες μια εικόνα, από τον τρόπο που τη φιλούσες, από τον τρόπο που προσκυνούσες - όλα έπρεπε να γίνουν «με φόβο και τρόμο», γιατί διαφορετικά. , ο Πατέρας θα σας αποστρέψει αυστηρά και χωρίς διευθετήσεις.

Και το αποκορύφωμα αυτής της μέγιστης προσοχής για λειτουργία ήταν κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας!

Τι έκανε μέσα στην Αγία Τράπεζα - δεν ξέρουμε, μόνο ο Θεός και οι Άγγελοί Του το ξέρουν, αλλά όταν βγήκε...

Ντυμένος στα λευκά, με τα ίδια ασημί λευκά μαλλιά, είχα την εντύπωση ότι κατέβηκε από κάπου, από ψηλά, ότι δεν είναι ο Πατέρας, ότι είναι κάποιος άλλος, που μοιάζει με τον Πατέρα, ίσως είναι κάποιος Άγιος, που κατέβηκε κοντά μας στην εκκλησία, για την Αγία Λειτουργία...

Είχε ιερή αξιοπρέπεια, ιερατική συμπεριφορά και νηφαλιότητα που σε έκανε να ανατριχιάσεις, που σε έκανε να σκύψεις το κεφάλι και τα γόνατα και να δεις από εκεί πόσο μικρός και ασήμαντος είσαι μπροστά στον Θεό!

Σίγουρα όταν υπηρετούσε ο Πατέρας ένιωσε την παρουσία του Θεού, της Θεοτόκου, των Αγίων, των αγγέλων, γιατί μεταμορφώθηκε τελείως!

Όταν κοινωνούσε, ήταν σαν μια χορδή τεντωμένη στο μέγιστο, δονούσε: από φόβο, από συγκίνηση μήπως συμβεί κάτι απρόβλεπτο, από κάποια απροσεξία ή κάτι άλλο... Είχε απόλυτη επίγνωση των πραγμάτων που κρατούσε στο χέρι του και ήθελε άλλα να καταλαβαίνουμε και τρέμουμε!

Ο κοσμήτορας ή επέπληξε όσους προσέγγιζαν τη Θεία Κοινωνία χωρίς δάκρυα στις προσευχές απελευθέρωσης ή στις προσευχές για Κοινωνία, διευκρινίζοντας ότι «δεν πρόκειται να λάβετε μπορς με πολέντα», αλλά εκεί, στο δισκοπότηρο, βρίσκεται το Άγιο Σώμα του ο Κύριος και το Άγιο Αίμα Του!

Προσπάθησε (και πέτυχε!) να μας κάνει να καταλάβουμε με αυτά που είπε, με το πώς τα είπε, με χειρονομίες, με τον τονισμό, με τον τρόπο που υπηρέτησε, από όλη την ύπαρξη του Σεβασμιωτάτου ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη Θυσία στη γη από η Θεία Λειτουργία!

Ανακάλυψα ότι του άρεσε να υπηρετεί μόνος περισσότερο παρά στον καθεδρικό ναό. Ήθελε απόλυτη οικειότητα με τον ουρανό

Είχε σημαντικούς καλεσμένους και ήθελε να μην τους αδικήσει με κανέναν τρόπο και με τίποτα.

  Τώρα, έχει πάει στον παράδεισο για να λάβει την πληρωμή του για τρέξιμο! Η πληρωμή για την οποία αγωνίστηκε ο Πατέρας μας, πιστεύουμε, θα μετρηθεί στο Φως, στην ένταση του φωτός στο οποίο ο Καλός Θεός θα κάνει την κατοικία του στην αιωνιότητα.

Πιστεύουμε, ελπίζουμε και προσευχόμαστε να τον φέρει ο Κύριος όσο το δυνατόν πιο κοντά στην Παναγία Του, την οποία ο Πατέρας μας αγαπούσε και που πάντα μας προέτρεπε και μας δίδασκε να την αγαπάμε και να προσευχόμαστε σε αυτήν και να τον προσκυνούμε.

-- Μητέρα του Θεού, ελέησε τον πατέρα Αντίμ και ζήτησε από τον Υιό σου και τον Θεό μας να τον τοποθετήσουν σε ένα ουράνιο λιβάδι, γεμάτο από το ατελείωτο φως σου, από όπου μπορεί να κοιτάξει και να βοηθήσει εμάς, τους μαθητές να μείνουμε η κοιλάδα του πένθους ακριβώς σε αυτούς τους αποκαλυπτικούς καιρούς, που ο αντίχριστος ετοιμάζεται να φανεί!

Μιλώντας για τα αποκαλυπτικά: Πατέρα, μην παραπονιόμαστε ότι «τι θα κάνουμε;!», πώς θα το κάνουμε;». και "πώς θα είναι τότε;!" Μας είπε σύντομα και αποφασιστικά:

--Όταν ΘΑ είναι, τότε θα δούμε πώς θα είναι! Μέχρι τότε, τα λέμε για σωτηρία! Όταν είναι, ο Θεός θα μας διδάξει τι να κάνουμε!

Λοιπόν, ας ελπίσουμε ότι ο Κύριος δεν θα μας αφήσει, όταν πρέπει, ειδικά αν έχουμε τώρα έναν τόσο άξιο μεσολαβητή με την Ουράνια Οικογένεια

Ο Θεός να συγχωρήσει και να λογαριάσει τον Ιερέα μας, τον πάτερ Αντίμ, με τους δίκαιους!

Δεν υπάρχουν σχόλια: