Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 27 Μαΐου 2024

Πρωτοπρεσβύτερος Valentin Biryukov .Μόλις μαθαίνουμε να ζούμε στη γη . Κεφάλαιο Τριακοστό Ένατο.



Πρωτοπρεσβύτερος Valentin Biryukov .Μόλις μαθαίνουμε να ζούμε στη γη . Κεφάλαιο Τριακοστό Ένατο.



Πώς ο Μιχαήλ Νικολάεβιτς εργάστηκε ως άθεος.




Ο φίλος και συμμαθητής μου, ο Μιχαήλ Νικολάεβιτς, με τον οποίο σπουδάσαμε μαζί και υπηρετήσαμε μαζί στο στρατό, είχε το ίδιο επίθετο με εμένα, Μπιριούκοφ. Οι παππούδες μας ήταν δεύτερα ξαδέρφια - πέμπτης ή έκτης γενιάς. Εργάστηκε σε σχολείο στο χωριό Κολπάσεβο της περιοχής Τομσκ ως καθηγητής ιστορίας και στη συνέχεια προσλήφθηκε ως προπαγανδιστής. Εργάστηκε ως άθεος - ταξίδευε σε χωριά, σχολεία, συνοικίες και έδινε κάθε λογής αντιθρησκευτικές διαλέξεις. Κήρυξε κατά της εκκλησίας. Και η μαμά Άννα και ο μπαμπάς Νικολάι πήγαν στην εκκλησία. Οι ανώτεροί του ήταν πολύ δυσαρεστημένοι με αυτό: «Μιχαήλ Νικολάεβιτς, είσαι προοδευτικός άνθρωπος, δίνεις διαλέξεις ενάντια στον Θεό και οι γονείς σου είναι τόσο καθυστερημένοι - πηγαίνουν στην εκκλησία». Απαγόρευσέ τους. 


Μην τους αφήσετε να σας ατιμάσουν. Διαφορετικά, θα πρέπει να απομακρυνθείτε από την εργασία διαλέξεων. Ήρθε στους γονείς του και άρχισε να τους πείθει: «Μαμά!» Μπαμπάς! Παρακαλώ μην πηγαίνετε στην εκκλησία. Εξαιτίας σου θα μπορούσα να με απολύσουν από τη δουλειά μου. - Εχεις μια δουλειά! - λέει ο πατέρας. - Πήγαινε πίσω στο σχολείο. Γιατί συμφωνήσατε να κάνετε διάλεξη κατά του Θεού; Και έχει τα δικά του: η δουλειά είναι πολύτιμη, τον κυκλοφορούν με αυτοκίνητο, τον εκτιμούν πολύ, μόνο η «οπισθοδρόμηση» των γονιών του εμποδίζει. «Μίσα, γιε», απαντά η μητέρα, «αν δεν το πιστεύεις, μην το πιστεύεις, κάνε το πράγμα σου». Και όπως πήγα στην εκκλησία, θα συνεχίσω να το κάνω. Ποτέ δεν κατάφερε να πείσει τον πατέρα και τη μητέρα του. Η ώρα πέρασε. Ο πατέρας πέθανε. Τότε ο Μιχαήλ Νικολάεβιτς αποφάσισε να χρησιμοποιήσει πονηριά για να απομακρύνει τη μαμά από την εκκλησία. Αποφάσισε να την εγκαταστήσει στο διαμέρισμά του. Το έφερε να το επισκεφτεί: «Εδώ, μαμά, είναι το δωμάτιό σου». 


Σου έχω ετοιμάσει τα πάντα για να ζήσεις καλά μαζί μου. - Όχι, Μισένκα, δεν θα πάω να ζήσω μαζί σου! Δεν θα με αφήσεις να κρεμάσω τα εικονίδια ή να ανάψω τα κεριά, έτσι δεν είναι; - Όχι, μαμά, δεν θα σε αφήσω... - Τότε προτιμώ να μένω μόνη στο σπίτι μου. - Λοιπόν, μαμά, ζήσε. Απλώς μην πηγαίνετε στην εκκλησία - σας ικετεύω. - Όχι, Μίσα, μη ρωτάς. Όπως περπάτησα, έτσι θα περπατήσω. Αλλά ήρθε η ώρα - και η μητέρα μου πέθανε. Κάλεσαν τον Μιχαήλ Νικολάεβιτς και ήρθε επειγόντως. Είδε τη μάνα του κάτω από τις εικόνες και τον κυρίευσε η αγωνία: θα ερχόντουσαν, λένε, τώρα οι γριές με τα καντήλια και τις προσευχές, θα καλούσαν τον παπά. Πήρα το σώμα της μητέρας μου στην αγκαλιά μου και το μετέφεραν στο αυτοκίνητο - θα το θάψω, λένε, με τον δικό μου τρόπο. Μόλις έφτασε στην πόρτα - τι είναι: δεν βλέπει τίποτα! Γιατί δεν υπάρχει φως; Πού είναι το φως; - άρχισε να απαιτεί. Πώς μπορείτε να τον βοηθήσετε; Δεν είναι σαν να ανάβεις μια λάμπα! Ελέγξαμε - δεν μπορεί να δει καθόλου.


 Τον πήραν από τα χέρια, τον έβαλαν σε ένα αυτοκίνητο - και σε ένα νοσοκομείο στο Τομσκ, στο οφθαλμολογικό τμήμα. Αλλά οι καθηγητές δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα· κανένα φάρμακο δεν βοήθησε. Το όραμα του Μιχαήλ επέστρεψε μόνο όταν η μητέρα του γιόρτασε 40 ημέρες. Μόνο τότε άρχισε να βλέπει κανονικά και απελευθερώθηκε από την «περίεργη» ασθένειά του. Όταν ξαναβρήκα την όρασή μου και έφυγα από το νοσοκομείο, είπα: «Τώρα, όπως η μητέρα και ο πατέρας μου, θα πάω στην εκκλησία». Οι αρχές είπαν ότι κάτι είχε συμβεί στο κεφάλι του. Αλλά στην πραγματικότητα, δεν μπορούσε πλέον να «κηρύξει» εναντίον του Θεού. Σώπασε. Πρέπει να σκεφτείτε - μετά από μια τέτοια παραίνεση, τι άλλο μπορεί να ειπωθεί! Αυτή ήταν η απόλυτη αλήθεια. Αυτός ο Mikhail Nikolaevich είναι ακόμα ζωντανός - ζει στο χωριό Kolpashevo, στην περιοχή Tomsk.


Δεν υπάρχουν σχόλια: