Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024

Βλαντιμίρ Μιχαήλοβιτς Ζόμπερν. ΦΩΤΕΙΝΟΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ. Ιστορίες ιερέων.Υπηρεσία στην Πατρίδα





Βλαντιμίρ Μιχαήλοβιτς Ζόμπερν. ΦΩΤΕΙΝΟΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ.  Ιστορίες ιερέων.

Υπηρεσία στην Πατρίδα

Κάποτε με κάλεσαν στον αγιασμό του διαμερίσματος ενός αξιωματούχου. Έχοντας ντυθεί γρήγορα, βγήκα στο δρόμο, όπου με περίμενε ο υπηρέτης αυτού του κυρίου, ένας δυνατός στρατιώτης. Ενώ περπατούσαμε, τον ρώτησα πόσο καιρό ήταν στην υπηρεσία;

— Πατέρα, είμαι ήδη συνταξιούχος εδώ και δύο χρόνια.

— Πόσα χρόνια υπηρέτατε;

- Είκοσι πέντε.

Εμεινα έκπληκτος. Ήταν τόσο νέος που δεν μπορούσε να είναι πάνω από τριάντα χρονών.

- Μάλλον, η εξυπηρέτηση ήταν εύκολη, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία;

«Δεν ξέρω τι να πω σε αυτό, πατέρα». Μπορεί ένας στρατιώτης να έχει εύκολη υπηρεσία; Ο στρατιώτης ορκίζεται να δουλέψει! Για παράδειγμα, υπηρέτησα για είκοσι πέντε χρόνια - όλα στον Καύκασο. Πόσο έπρεπε να αντέξω αυτό το διάστημα! Ναι, πόσο περπάτησα, ή μάλλον σύρθηκα, στα βουνά του Καυκάσου! Ήμουν στο Νταγκεστάν και στην Τσετσενία, αλλά ποτέ δεν ξέρεις! Μπορεί να μην ανήκε στους πρώτους Καυκάσιους τολμηρούς, αλλά δεν έμεινε πίσω από αυτούς.

- Πώς καταφέρατε να διατηρήσετε την υγεία σας τόσο καλά; - Ρώτησα.

- Αυτό, πατέρα, οφείλεται στο ιδιαίτερο έλεος του Θεού προς εμένα. Γι' αυτό νομίζω ότι πήρα στρατιωτική θητεία.

- Αλήθεια βλέπετε τη στρατιωτική θητεία ως ιδιαίτερο έλεος του Θεού προς τον άνθρωπο; — ρώτησα έκπληκτος.

- Φυσικά, πατέρα!

- Γιατί?

«Αλλά λόγω της στρατιωτικής μου θητείας βλέπω το φως του Θεού και είμαι ευτυχισμένος στην οικογενειακή μου ζωή».

- Πώς είναι αυτό δυνατόν? - Ρώτησα.

«Γεννήθηκα σε ένα χωριό», άρχισε. «Ο πατέρας μου ήταν χωρικός και από τους τρεις γιους του είμαι ο μεγαλύτερος. Στο δέκατο έκτο έτος της ζωής μου, ο Κύριος ευχαρίστως με δοκίμασε: άρχισα να χάνω την όρασή μου. Εφόσον ήμουν βοηθός του πατέρα μου, η ασθένειά μου τον στεναχώρησε πολύ. Παρά τη φτώχεια του, έδωσε την τελευταία του δεκάρα από την εργασία του για τη θεραπεία μου, αλλά ούτε οι θεραπείες στο σπίτι ούτε τα φάρμακα βοήθησαν.

Προσευχηθήκαμε στον Κύριο και στη Μητέρα του Θεού και στους αγίους, αλλά και εδώ δεν μας δόθηκε έλεος. Μετά από λίγο καιρό, η ασθένειά μου επιδεινώθηκε και τελικά τυφλώθηκα εντελώς. Αυτό συνέβη ακριβώς δύο χρόνια μετά την έναρξη της ασθένειάς μου. Έχοντας χάσει εντελώς την όρασή μου, άρχισα να ψηλαφίζω και συχνά σκόνταψα. Ήταν δύσκολο για μένα τότε· μπροστά μου ήταν μια συνεχής, ατελείωτη νύχτα. Δεν ήταν πιο εύκολο για τους αγαπημένους μου γονείς.

Μια μέρα, που ήμουν μόνος στο σπίτι, μπήκε ο πατέρας μου. Βάζοντας το χέρι του στον ώμο μου, κάθισε δίπλα μου και σκέφτηκε. Η σιωπή του κράτησε αρκετή ώρα. Τελικά δεν άντεξα άλλο.

«Πατέρα», είπα, «ακόμα θρηνείς για μένα;» Για τι? Τυφλώθηκα γιατί ο Θεός το ήθελε έτσι. «Λοιπόν, πατέρα, ήθελες να μου πεις», τον ρώτησα, «πες μου ειλικρινά!»

- Ε, Αντριούσα, πώς να σου πω κάτι χαρούμενο; Νομίζω ότι πρέπει να πας στους τυφλούς και να μάθεις από αυτούς να ζητιανεύεις για χάρη του Χριστού. Τουλάχιστον τότε μπορείτε να μας βοηθήσετε με κάτι και δεν θα πεινάσετε!

Και τότε συνειδητοποίησα τη σοβαρότητα της κατάστασής μου και την ακραία φτώχεια εξαιτίας της οποίας υπέφερε ο πατέρας μου. Αντί να απαντήσω, έκλαψα.

Ο πατέρας άρχισε να με παρηγορεί όσο καλύτερα μπορούσε.

«Δεν είσαι ο πρώτος», είπε, «και δεν είσαι ο τελευταίος, Αντριούσα, παιδί μου!» Πιθανώς, είναι θέλημα του Θεού οι τυφλοί να τρέφονται με το όνομά Του. Και ζητούν στο όνομα του Θεού...

«Είναι αλήθεια», σημείωσα ενθουσιασμένος, «οι τυφλοί εκλιπαρούν για ελεημοσύνη στο όνομα του Θεού, αλλά πόσοι από αυτούς ζουν σαν Χριστιανοί;» Πατέρα, το σκέφτηκα μόνος μου, γνωρίζοντας την ανάγκη σου, αλλά δεν μπορούσα να σταματήσω τον εαυτό μου! Προτιμώ να δουλεύω μέρα νύχτα, να μετακινώ μυλόπετρες και να λιμοκτονώ, αλλά δεν θα περπατάω από τα παράθυρα, δεν θα περιφέρομαι στα παζάρια και τα πανηγύρια!

Μετά από μια τόσο αποφασιστική άρνηση, ο πατέρας μου δεν επέμενε πια ούτε μου θύμιζε ελεημοσύνη.

Στις αρχές του Οκτώβρη, ο παπάς ήρθε από το δρόμο και, γυρίζοντας προς τη μητέρα του, είπε αναστενάζοντας:

«Θα έχουμε πολλά δάκρυα στο χωριό».

- Γιατί? - ρώτησε η μητέρα.

- Ναι, ανακοίνωσαν πρόσληψη στο στρατό.

Τότε ο ιερέας με ρώτησε ξαφνικά:

- Τι, Andryusha, αν ο Θεός σου έδινε πίσω την όρασή σου, θα γινόσουν στρατιώτης; Θα υπηρετούσατε για τους αδελφούς σας;

- Με τη μεγαλύτερη χαρά! - Απάντησα. «Είναι καλύτερα να υπηρετείς τον κυρίαρχο και την Πατρίδα παρά να τριγυρνάς με μια τσάντα και να τρως το ψωμί κάποιου άλλου για το τίποτα». Αν ο Κύριος μου επανέφερε την όραση, θα πήγαινα την ίδια στιγμή!

«Αν ο Κύριος ήταν ελεήμων στην υπόσχεσή σου, ευχαρίστως θα σε ευλογούσα!»

«Κι εγώ!» πρόσθεσε η μητέρα.

Αυτό ήταν το τέλος της βραδιάς. Το πρωί σηκώθηκα νωρίς, έπλυνα το πρόσωπό μου και, ξεχνώντας τη χθεσινή συζήτηση, άρχισα να προσεύχομαι. Και, ω χαρά! Ξαφνικά άρχισα να βλέπω!

- Πατέρας μητέρα! - Φώναξα. - Προσευχήσου μαζί μου! Γονατίστε μπροστά στον Κύριο! Φαίνεται ότι με λυπήθηκε!

Πατέρας και μητέρα γονάτισαν μπροστά στις εικόνες:

- Κύριε δείξε έλεος! Κύριε, σώσε με!

Μια εβδομάδα αργότερα ήμουν απολύτως υγιής και στις αρχές Νοεμβρίου έγινα ήδη στρατιώτης. Πέρασαν είκοσι πέντε χρόνια από την υπηρεσία μου και τα μάτια μου δεν πόνεσαν ποτέ. Και πού ήμουν, κάτω από τι ανέμους, σε τι υγρά μέρη, τι ζέστη άντεξα! Τώρα είμαι παντρεμένος, συνταξιούχος και μπορώ να θρέψω την οικογένειά μου με τίμια δουλειά.

Μετά από αυτό, πατέρα, βλέπω τη στρατιωτική θητεία ως το έλεος του Θεού απέναντί ​​μου! Προφανώς, πάτερ, το να υπηρετείς τον Ορθόδοξο κυρίαρχο είναι ευάρεστο στον Κύριο!




Δεν υπάρχουν σχόλια: