Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 8 Αυγούστου 2024

Τα θαυματουργά οφέλη της ανάγνωσης του Ψαλτηρίου

 



Τα θαυματουργά οφέλη της ανάγνωσης του Ψαλτηρίου

Ευγενία Καλατσιχίνα

Μια συγκεκριμένη ενορία στη Μόσχα έχει μια ομάδα ανάγνωσης Ψαλτών. Αυτή είναι μια αρκετά συνηθισμένη πρακτική, όταν είκοσι άτομα συγκεντρώνονται και ο καθένας τους διαβάζει ένα κάθισμα την ημέρα για να τιμήσει τη μνήμη του εαυτού του και των αγαπημένων του, τόσο των ζωντανών όσο και των νεκρών. Έτσι διαβάζεται ολόκληρο το Ψαλτήρι σε μια μέρα. Συνήθως, οι ενορίτες αναλαμβάνουν αυτή την υπακοή κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής και άλλων νηστειών, αλλά η ομάδα για την οποία θα μιλήσουμε εδώ διαβάζει το Ψαλτήρι όλο το χρόνο και συνεχίζει να το κάνει για αρκετά χρόνια. Σύμφωνα με τα μέλη αυτής της ομάδας προσευχής, όλοι αισθάνονται το όφελος από την ανάγνωση του Ψαλτηρίου. Αρκετά μέλη της ομάδας μοιράστηκαν τις ιστορίες τους με τους αναγνώστες του Pravoslavie.Ru για θαυματουργές περιπτώσεις βοήθειας του Θεού για τους ζωντανούς και τους νεκρούς που αποδίδουν στην ανάγνωση του Ψαλτηρίου μαζί.

 

Θα σε σηκώσουν στα χέρια τους, για να μη χτυπήσεις το πόδι σου σε πέτρα (Ψαλμός 90:12)

«Ένιωσα το όφελος της ανάγνωσης του Ψαλτηρίου από την πρώτη κιόλας μέρα που άρχισα να προσεύχομαι χρησιμοποιώντας το. Όλα κατά κάποιον τρόπο ήταν διαφορετικά: κάθε φορά που αντιμετωπίζετε κάποια προβλήματα στη ζωή, δεν έχετε παρά να αρχίσετε να διαβάζετε το κάθισμα και η ειρήνη εγκαθίσταται στην ψυχή σας και τα προβλήματα διαλύονται.

Δύο γεγονότα που συνέβησαν πρόσφατα με εξέπληξαν πραγματικά και με ενίσχυσαν στην πίστη μου. Συνήθως περνάμε τα καλοκαίρια μας στη ντάκα μας και εκεί έγιναν εκείνες οι δύο εκδηλώσεις. Όλα ξεκίνησαν τυχαία: έβαζα τα παπούτσια μου ενώ έκανα μια πράξη ισορροπίας και δεν κρατιόμουν από τίποτα. Ξαφνικά, κάτι με έκανε να ταλαντεύομαι και την επόμενη στιγμή ένιωσα ότι έπεφτα κάτω. Ένα πέτρινο κατώφλι ύψους περίπου είκοσι εκατοστών ήταν πίσω μου και, σύμφωνα με όλους τους νόμους της φυσικής, έπρεπε να πέσω ανάσκελα. Αλλά τότε —σε μια στιγμή— είδα ότι στάθηκα όρθιος στην άκρη αυτού του κατωφλιού, που είχα πίσω μου. Δεν θα μπορούσα ποτέ να ισορροπήσω σε αυτό το κατώφλι μόνος μου (επειδή ήμουν ήδη σε διαδικασία πτώσης!) ή, ακόμη λιγότερο, δεν θα μπορούσα να καταλήξω να στέκομαι όρθιος στο κατώφλι, καθώς θα έπρεπε να πηδήξω μέχρι να σταθεί εκεί. Ο ίδιος δεν μπορούσα να πιστέψω πώς έγιναν όλα έτσι όπως έγιναν!

Ένιωσα σαν να ήμουν μάρτυρας ενός αληθινού θαύματος, σαν κάποιος να με είχε στηρίξει να σταθώ εκεί, γιατί, αν είχα πέσει σε αυτό το πέτρινο κατώφλι, οι συνέπειες θα ήταν πολύ θλιβερές.

Η δεύτερη ιστορία συνέβη περίπου τρεις μέρες αργότερα μετά το πρώτο περιστατικό. Πήγα να ανοίξω την πύλη για να μπει το αυτοκίνητο. Οι πύλες μας, όταν ανοίγουν, συγκρατούνται στη θέση τους από ένα ειδικό είδος σιδερένιας ακτίνας. Όταν οι πύλες είναι κλειστές, αυτές οι ακτίνες ανοίγουν. Άνοιγα το μάνδαλο της πόρτας και το τράβηξα — ήταν πολύ βαρύ και μήκος περίπου τριών μέτρων. Όσο το έκανα, πρέπει να το τράβηξα με τράνταγμα. Ως αποτέλεσμα, μια από τις ακτίνες έπεσε κάτω και δεν χτύπησε στο έδαφος, αλλά έπεσε μέσα στο παπούτσι μου και το καρφώθηκε κάτω. Την επόμενη στιγμή, το μάνδαλο αρχίζει να πέφτει πάνω μου και δεν έχω τρόπο να το αποφύγω, αφού ισορροπώ στο ένα πόδι και το άλλο μου πόδι είναι ακόμα καρφωμένο στο έδαφος. Έτσι, έπεσα ανάσκελα μαζί με αυτό το μάνδαλο, προσγειώνομαι ακριβώς πάνω στο χοντρό χαλίκι που κάλυπτε το έδαφος. Αλλά, προς έκπληξή μου, δεν ένιωσα τίποτα — δεν υπήρχε απολύτως κανένας πόνος. Ήταν κυριολεκτικά σαν να ήμουν απαλά ξαπλωμένος πάνω από ένα πουπουλένιο κρεβάτι, σαν να μην ήταν καθόλου κοφτερό χαλίκι! Ένιωσα σαν να ήταν πραγματικά κάτι πολύ απαλό! Έτσι, δεν είχα γδαρσίματα ή γρατσουνιές, ωστόσο ένιωσα το βάρος του μάνταλου που έπεσε και με χτύπησε. Αλλά και αυτό το μάνδαλο δεν με χάλασε! Δόξα τω θεώ!

Φυσικά και οι δύο αυτές περιπτώσεις οφείλονταν στη χάρη του Θεού, αλλά τις αποδίδω, και το νιώθω βαθιά, στην κοινή μας ανάγνωση του Ψαλτηρίου. Για μένα, είναι ένα πολύ ιδιαίτερο βιβλίο που περιέχει απαντήσεις σε κάθε είδους ερωτήσεις.»

Διαβάζοντας τον Ψαλμό 26 στο αεροπλάνο

Αφήγηση από I.:

«Πετούσα με τον σύζυγό μου και τον μικρό γιο μας από τη Μόσχα στο Σότσι. Ο σύζυγός μου καθόταν στο κάθισμα του διαδρόμου ενώ ο γιος μου, στο μεσαίο του κάθισμα, αποκοιμήθηκε ακουμπώντας το κεφάλι του στην αγκαλιά του συζύγου μου. Αποφάσισα να σταθώ στο διάδρομο για να τεντώσω τα πόδια μου και επίσης να διαβάσω το Ψαλτήρι στο τηλέφωνό μου—η αποστολή μου στην ομάδα Ψαλτήρι εκείνη την ημέρα ήταν να διαβάσω το τέταρτο κάθισμα. Άλλοι επιβάτες από διπλανά καθίσματα αποφάσισαν επίσης να σηκωθούν και να ανοίξουν το χώρο αποσκευών. Έτσι, το ανοίγουν και ξαφνικά ένας φορητός υπολογιστής που είναι αποθηκευμένος σε κάποιο σκληρό κέλυφος σαν χαρτοφύλακας πετά κατευθείαν στο κεφάλι του συζύγου μου. Έτσι, αυτό το βαρύ πράγμα πετάει για να προσγειωθεί στο κεφάλι του άντρα μου και ο γιος μας κοιμάται ακριβώς εκεί! Είναι θαύμα που ο τύπος που έβγαζε το laptop μπόρεσε να το πιάσει κυριολεκτικά σε κλάσματα δευτερολέπτου. Έγινε εν ριπή οφθαλμού! Καθώς θυμάμαι τώρα, καθώς ξετυλίγονταν μπροστά στα μάτια μου, διάβαζα τις πρώτες γραμμές του Ψαλμού 26: Ο Κύριος είναι το φως μου και η σωτηρία μου. ποιόν θα έπρεπε να φοβάμαι; Ο Κύριος είναι η δύναμη της ζωής μου. ποιον να φοβηθω (Ψαλμός 26:1). Είπα στον άντρα μου αργότερα: «Το είδες αυτό; Πόσο ισχυρό είναι το Ψαλτήρι, πραγματικά αξιοσημείωτο! Δόξα τω Θεώ για όλα!»

« Ένιωσα πολύ καλύτερα... Αν δεν ήσουν εσύ...»

Ο Ν. λέει:

«Καθώς έφτιαχνα τον πρώτο κατάλογο των κεκοιμημένων προς τιμήν στην ανάγνωση του Ψαλτηρίου, θυμήθηκα ξαφνικά τη γειτόνισσα μου, ονόματι Νέλι, που πέθανε σε ηλικία πενήντα πέντε ετών από θρόμβο αίματος. Ήταν πολύ ευγενική με τον γιο μου και εμένα, αλλά δύσκολα μπορείς να πεις τον τρόπο ζωής της πολύ δίκαιο. Κάποτε μου είπε σε μια ιδιωτική συνομιλία ότι έκανε περίπου είκοσι οκτώ εκτρώσεις . Συν τοις άλλοις, η ζωή της ήταν γεμάτη από άλλου είδους “περιπέτειες”... Όχι ότι ήμασταν κοντά, αλλά και τα τρία χρόνια που είχε φύγει, τη θυμόμουν με αυτό το πρίσμα: «Καλά, πώς είναι; ειναι αυτη;" Ήξερα επίσης ότι κανείς δεν θα θυμόταν να προσθέσει το όνομά της σε ένα απλό αναμνηστικό σημείωμα, πολύ περισσότερο κατά την ανάγνωση του Ψαλτηρίου. Τέλος πάντων, πρόσθεσα το όνομά της και προσευχόμασταν για αυτήν αρκετούς μήνες μέχρι την επόμενη φορά που κάναμε αλλαγές στη λίστα με τα ονόματα για τα οποία προσευχόμασταν.

Ήρθε η ώρα να αλλάξω τις λίστες και της είπα στο μυαλό μου: «Νέλι, όλοι εδώ προσευχήθηκαν για σένα και ελπίζω να σε βοηθήσαμε με όποιον τρόπο μπορούσαμε, αλλά τώρα θέλω να προσθέσω στη λίστα των εορτασμών την παιδική μου φίλη Μαρίνα. " Η Μαρίνα, παρεμπιπτόντως, έζησε σχεδόν τον ίδιο τρόπο ζωής με τη Νέλι.

Και έτσι, το βράδυ πριν σταματήσουμε να μνημονεύουμε τη Νέλλυ στους γενικούς καταλόγους προσευχής του Ψαλτηρίου, είδα ένα όνειρο... Λοιπόν, ξέρω και καταλαβαίνω ότι ως Ορθόδοξοι δεν δίνουμε πίστη στα όνειρα, αλλά ακόμα.. Είδα σε όνειρο ότι ήρθα στο πάρτι γενεθλίων της Νέλλης! Έστρωσε, λοιπόν, το τραπέζι —ήταν αρκετά απλωμένο— και φορούσε ένα λευκό λινό πουκάμισο και έδειχνε τόσο νέα, φρέσκια και όμορφη. Οι συγγενείς και οι φίλοι της κάθονταν όλοι γύρω από το τραπέζι, όλοι φαίνονταν κάπως αιθέριοι, και εκείνη βουίζει για μένα—προσφέροντάς μου να δοκιμάσω αυτό ή εκείνο το πιάτο, προσθέτοντας ποτά στο ποτήρι μου και δείχνοντάς μου σεβασμό, απλώς περιποιώντας με. Και βλέπω τέτοια ευγνωμοσύνη στα μάτια της, τέτοια αφοσίωση για κουτάβι — ήταν τόσο συγκινητικό που μπορούσα να κλάψω! Και στο τέλος μου λέει: «Ευχαριστώ, νιώθω πολύ καλύτερα... Αν δεν ήσουν εσύ...»

« Το χρειαζόμαστε πραγματικά εδώ...»

Ο Λ. λέει:

«Άρχισα να διαβάζω το Ψαλτήρι σε μια ομάδα στη νηστεία της Γέννησης το 2023. Ήμουν πρόθυμος να ξεκινήσω να το διαβάζω, όπως ήθελα από καιρό να το κάνω για τον γιο μου που πέθανε το 2016... Διάβαζα, ειδικά στην πρώτη μέρες, με ιδιαίτερη ευκολία και μεγάλη χαρά, σαν να δίψασα για λίγο και επιτέλους έφτασα σε μια ζωντανή άνοιξη. Στην πραγματικότητα, έχω ακόμα αυτό το συναίσθημα. Και τότε, μια μέρα μετά τα Χριστούγεννα, την περίοδο των Χριστουγέννων, είδα ένα ιδιαίτερο όνειρο. Τέτοια όνειρα είναι αδύνατο να ξεχαστούν.

Πραγματοποιούνταν σε μια περιοχή όπου υπάρχει ακόμα το πατρογονικό μας σπίτι, που χτίστηκε από τον προπάππου μας στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα. Ακριβώς εκεί δίπλα, ή περίπου είκοσι μέτρα μακριά, βρισκόταν κάποτε το παρεκκλήσι των Αγ. Florus και Laurus. Η θέση του σήμερα χαρακτηρίζεται από αναμνηστικό σταυρό. Στο όνειρό μου, βρίσκομαι κοντά στο σπίτι μου με θέα στην περιοχή όπου στέκεται ο αναμνηστικός σταυρός στις μέρες μας. Μόνο που στο όνειρό μου, αντί για το σταυρό, αντικρίζω έναν ψηλό λόφο με έναν φαρδύ καθαρό χωματόδρομο που πάει στην κορυφή. Ακούω τη φωνή της μητέρας μου (είναι ζωντανή, δόξα τω Θεώ): «Κόρη, κοίτα, ο μπαμπάς επιστρέφει από το λουτρό!» Συνειδητοποιώ ότι μιλούσε για τον πατέρα μου που πέθανε το 2002. Προσευχόμαστε και γι' αυτόν. Ανεβαίνω αβίαστα τον δρόμο προς την κορυφή του λόφου για να δω τον πατέρα μου. Η ακόλουθη θέα ανοίγεται μπροστά στα μάτια μου: πολλά καλοφτιαγμένα χωριάτικα λουτρά, ένα πραγματικά ζεστό και λαμπερό φως ξεχύνεται από τις πόρτες και τα παράθυρά τους, και υπάρχουν ομάδες όμορφα ντυμένων ανθρώπων κοντά σε κάθε λουτρό. Μερικοί από αυτούς μπαίνουν και άλλοι βγαίνουν από αυτά τα λουτρά και όλοι μιλούν πολύ ζωηρά, τα πρόσωπά τους λάμπουν από χαρά και έχουν χαμόγελα στα πρόσωπά τους... Θυμήθηκα τα πρόσωπα της ομάδας που ήταν πιο κοντά μου - ήταν μια νεαρή γυναίκα με πολύ όμορφο χαμόγελο που μιλούσε σε μια άλλη γυναίκα και έφευγαν από το μπάνιο τους μαζί με κάποιες άλλες... Όλοι εκεί ήταν πραγματικά, πραγματικά χαρούμενοι, και έδειχναν ακριβώς το ίδιο σε όλη τη διαδρομή, κοντά σε κάθε λουτρό. Αλλά δεν υπήρχε καπνός ή ατμός, παρά μόνο φως!

Και μετά είδα τον γιο μου, έφευγε κι αυτός από το λουτρό, φαινόταν τόσο όμορφος και τόσο μεγάλος, τόσο ώριμος νέος, ντυμένος τόσο κομψά! Έρχεται κοντά μου χαμογελώντας και τον ρωτάω: «Έχεις ήδη πάει στο μπάνιο, γιε μου;» Στο όνειρό μου, δεν μπορώ να θυμηθώ ότι δεν είναι πια στη ζωή. Έτσι, με αγκαλιάζει και μου λέει: «Ναι, μαμά, ευχαριστώ, νιώθω τόσο καλά!» Είπα, «Θα πας πάλι εκεί;» Λέει, "Ναι, σίγουρα, σίγουρα θα συνεχίσω να έρχομαι εδώ και θα φέρω τους φίλους μου εδώ μαζί μου... Πρέπει πραγματικά να είμαστε εδώ..." Και αυτό ήταν. το όνειρό μου είχε τελειώσει...

Ήμουν σίγουρος ότι αυτό το όνειρο δόθηκε για να με παρηγορήσει, και συνδέθηκε με την ανάγνωση του Ψαλτηρίου στην ομάδα μας. Κάθε λεπτομέρεια είναι σημαντική σε αυτό το όνειρο. Ακόμα και το γεγονός ότι περιελάμβανε τον τόπο όπου έχουν ζήσει οι πρόγονοί μου είναι σημαντικό. Και ο δρόμος που ανέβαινε προς τον ιερό χώρο ενός πρώην παρεκκλησίου ήταν τόσο καθαρός και φωτεινός. Ή, το γεγονός ότι έτρεξα στον λόφο τόσο αβίαστα και χαρούμενα — παρόμοιο με τον τρόπο που ένιωσα όταν άρχισα να διαβάζω Ψαλτήρι σε αυτήν την ομάδα. αλλά η ανηφόρα είναι ακόμα μια προσπάθεια... Τα λουτρά χρησιμεύουν ως σύμβολο κάθαρσης για τους συγγενείς μας και υποθέτω ότι υπήρχαν είκοσι λουτρά, όσα έχουμε μέλη της ομάδας, και σε κάθε λουτρό, υπάρχουν οι συγγενείς μας που προσευχόμαστε περίπου, και είναι πολύ χαρούμενοι. Και το γεγονός ότι ο γιος μου είπε ότι θα έφερνε φίλους, υποθέτω ότι μίλησε για τους νέους του φίλους εκεί πάνω — όχι για αυτούς που είναι ακόμα ζωντανοί. Ήταν πάντα ένας πολύ φιλικός και υπεύθυνος άνθρωπος και έτσι πιθανότατα έκανε φίλους με πολλούς ανθρώπους εκεί...

Είμαι πολύ σίγουρος για τη ζωή τους εκεί πάνω, ότι ο χωρισμός μας είναι κάτι προσωρινό, ότι η Αγάπη δεν σταματά ποτέ... Είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων που ο Κύριος με οδήγησε να γίνω μέλος αυτής της ομάδας, καθώς δεν ήμουν ποτέ ήρεμος πριν από αυτό μετά Έχασα τον γιο μου. αλλά τώρα είμαι.

Ήθελα επίσης να προσθέσω ότι δεν είδα τον πατέρα μου σε αυτό το όνειρο, αλλά ξέρω ότι, χάρη στο ενδιαφέρον του για τη φωτογραφία στα νιάτα του, τώρα έχουμε τη μοναδική διατηρημένη φωτογραφία του παρεκκλησίου του Αγίου Φλώρου και του Αγίου Λαύρου. . Ο μπαμπάς τράβηξε μια φωτογραφία από το παράθυρο αυτού του πατρογονικού σπιτιού. Χάρη σε αυτή τη φωτογραφία, κατέστη δυνατό να προσδιοριστεί η θέση του παρεκκλησίου και να ανεγερθεί ο μνημειακός Σταυρός στην εποχή μας.

Η ομαδική ανάγνωση του Ψαλτηρίου είναι καθημερινή δουλειά, και εδώ, νομίζω, ο νόμος είναι ότι η ποσότητα τελικά μετατρέπεται σε ποιότητα. Αυτό που εκτιμώ στην ομάδα μας είναι ότι κινούμαστε συνεχώς, σαν μυλόπετρα, ακόμα και σε κύκλο - αλλά το αλεύρι συνεχίζει να χύνεται, οι αμαρτίες μας αλέθονται και η δουλειά γίνεται. Συνήθως βάζουμε στόχους στη ζωή μας και κάνουμε σχέδια μόνο για να ξεπεράσουμε τις συνέπειές τους αργότερα. Συχνά σπεύδουμε προς τα εμπρός εις βάρος των σπασμωδικών ασκητικών άθλων, αλλά μετά—μια παύση και μετά—ένα άλλο κατόρθωμα. Αλλά αυτές τις μέρες, προτιμώ να δουλεύω σταδιακά, κάνοντας ένα βήμα μπροστά κάθε μέρα.

Είθε όλοι οι κεκοιμημένοι συγγενείς μας να βρουν το δρόμο προς την Ουράνια Βασιλεία και ας είναι αιωνία η μνήμη τους!

***

Αυτές είναι οι προσωπικές ιστορίες που μοιράζονται οι συμμετέχοντες μιας ομάδας ανάγνωσης Ψαλτών. Τα μοιράστηκαν γιατί ενίσχυσε την πίστη τους , και έχει γίνει και παρηγοριά. Ίσως κάποιοι από τους αναγνώστες μας να υιοθετήσουν και την ιδέα της συλλογικής ανάγνωσης του Ψαλτηρίου και να οργανώσουν μια τέτοια ομάδα στην ενορία τους. Δόξα στον Θεό για όλα!

Ηχογραφήθηκε Evgenia Kalachikhina

Μετάφραση από τον Liubov Ambrose

Pravoslavie.ru

5/8/2024


Δεν υπάρχουν σχόλια: