Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024

Βλαντιμίρ Μιχαήλοβιτς Ζόμπερν. ΦΩΤΕΙΝΟΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ. Ιστορίες ιερέων.Η μετάνοια ενός σχισματικού!!!!




Βλαντιμίρ Μιχαήλοβιτς Ζόμπερν. ΦΩΤΕΙΝΟΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ.  Ιστορίες ιερέων.

Η μετάνοια ενός σχισματικού

Αυτά μου είπε ένας χωρικός, ενορίτης της εκκλησίας μας:

— Εγώ, πατέρα, στα νιάτα μου ήμουν σε σχίσμα με την οικογένειά μου. Μα ο ελεήμων Κύριος, που δεν θέλει τον θάνατο αμαρτωλού, με φώτισε τον καταραμένο.

Ο πατέρας μου κληροδότησε να μεταφέρει το σώμα του μετά θάνατον στο χωριό Lisenki, όπου υπήρχε μια αίρεση των Bespopovtsy. Κι εκεί, μετά τη νεκρώσιμη ακολουθία, ο σχισματικός ιερέας, δηλαδή η γριά υπηρέτρια, τον θάβουν στο δάσος, όπου συνήθως θάβονται οι σχισματικοί.

Όταν πέθανε ο πατέρας μου, εγώ, εκπληρώνοντας τη διαθήκη του πατέρα μου, πήγα το σώμα του στο Lisenki. Τότε εμείς οι σχισματικοί φοβόμασταν τους Ορθοδόξους, αν μάθαιναν για την ταφή στο δάσος, έπρεπε να ενημερώσουν τις αρχές, να μας ερχόταν ένας αστυνομικός και μετά θα γινόταν έρευνα... Οπότε εγώ πήγε μέσα στη νύχτα. Για να φτάσουμε στο Little Foxes έπρεπε να περάσουμε μέσα από το δάσος. Η βόλτα με τον νεκρό, η νύχτα, το κλάμα των κουκουβαγιών - όλα αυτά με έκαναν πολύ απελπισμένο. Αλλά συνέχισα να οδηγώ, νομίζοντας ότι έκανα μια καλή, ιερή πράξη - εκπλήρωνα την εντολή του πατέρα μου. Τότε όμως συνέβη ένα τρομερό πράγμα. Πιθανότατα, ο Κύριος λυπήθηκε το φθαρτό δημιούργημά Του και θέλησε να επιστρέψει εμένα, την καταραμένη, στους κόλπους της Μητέρας - την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία, από την οποία έφυγε ο πατέρας μου και με παρέσυρε στην καταστροφή.

Έχοντας οδηγήσει στα μισά του δρόμου, κατά λάθος γύρισα και είδα ότι ο αείμνηστος πατέρας μου ήταν ξαπλωμένος στο δρόμο! «Τι θαύμα», σκέφτηκα. — Το κάρο καβάλησε ήσυχα. Άκουσα αν έπεσε πτώμα στο δρόμο!». Ωστόσο, το σώμα του νεκρού βρισκόταν στο έδαφος και το άδειο φέρετρο στεκόταν καλυμμένο με ένα καπάκι!

Λες και μια αόρατη δύναμη άρπαξε το σώμα του δύστυχου πατέρα μου, που πέθανε χωρίς εκκλησιαστική μετάνοια, και τον πέταξε στο έδαφος. Ακόμα και οι τρίχες στο κεφάλι μου άρχισαν να σηκώνονται και με έπιασαν ρίγη. Ακόμα και τώρα φοβάμαι να το θυμάμαι αυτό... Έβαλα το σώμα σε ένα φέρετρο και έδεσα το καπάκι με ένα σχοινί. Και τι? Μετά από αρκετή ώρα, το πτώμα βρέθηκε ξανά στο έδαφος! Αυτό επαναλήφθηκε τρεις φορές.

Και ο εχθρός, πάτερ, με σκότωσε, ο καταραμένος! Έπρεπε να επιστρέψω, αλλά συνέχισα να οδηγώ μπροστά σαν δαιμονισμένος, φοβούμενος ότι οι συνάδελφοί μου σχισματικοί θα με γελούσαν.

Δεν θυμάμαι πώς έφτασα στο Little Fox και μετά έθαψα τον πατέρα μου, σύμφωνα με το έθιμο των σχισματικών, στην ερημιά του δάσους.

Αυτό το τρομερό περιστατικό είχε τέτοια επίδραση πάνω μου που σύντομα εγκατέλειψα το σχίσμα και προσχώρησα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και μαζί μου η οικογένειά μου προσηλυτίστηκε στην Ορθοδοξία.

Από τότε, πάτερ, με αηδίασαν οι σχισματικοί, αποφεύγω τις συζητήσεις μαζί τους, σαν θανατηφόρα μόλυνση. Έτσι με δίδαξε ο Κύριος.



Δεν υπάρχουν σχόλια: