Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024

Γέροντας Γκριγκόρι Ντολμπούνοφ θαυμαστά γεγονότα!!! 4


 Πρεσβύτερος Γκριγκόρι Ντολμπούνοφ

Δίπλα στον Πατέρα
Δίπλα στον Πατέρα

Μητέρα Σοφία Μεντβέντεβα

Pavlovo, περιοχή Nizhny Novgorod

Στην ευλογημένη μνήμη του μακαριστού γέροντα Γρηγορίου

Μέρος 1

Στην επίγεια ζωή, μέσω του μεγάλου ελέους του Θεού, συνέβη ένα θαύμα σε εμάς τους αμαρτωλούς, και θα έλεγε κανείς, χαρά. Στη χιλιετία της Βάπτισης της Ρωσίας το 1988, στις 10 Ιουλίου, ο Αρχιεπίσκοπος Νικόλαος χειροτόνησε τον σύζυγό μου, Βαλέρι Μιχαήλοβιτς Μεντβέντεφ, διάκονο. Στις 11 Ιουλίου, ο επίσκοπός μας τον έστειλε στον βαθμό του διακόνου στο χωριό Velikiy Vrag, στην περιοχή Kstovsky, και στις 12 Ιουλίου, ημέρα του Πέτρου, πραγματοποιήθηκε η πρώτη λειτουργία του με τον πατέρα Γρηγόριο στην Εκκλησία της Μητέρας του Θεού Καζάν.

Εκείνη τη μέρα ήμουν βαριά άρρωστη. Ακριβώς δύο μήνες πριν, γεννήθηκε ο γιος μας ο Μιχαήλ και μετά τη γέννηση πονούσε το πόδι μου, ήταν δύσκολο να κινηθώ, δεν μπορούσα να βγω έξω. Πέρασαν δύο εβδομάδες και ο ιερέας συμβούλεψε τον πατέρα Διάκονο να με φέρει στο χωριό, προσθέτοντας:

«Εδώ θα γίνει καλύτερα».

Αφήνοντας τους γιους μας Σέργιο και Μιχαήλ με τους γονείς τους, τον πατέρα μου, έναν διάκονο, και ερχόμαστε στον χωριό.

Το Σάββατο μπήκα για πρώτη φορά στον χώρο της εκκλησίας. Ο πάτερ Διάκονος με οδήγησε στο φυλάκιο, όπου βρίσκεται η πρόσφορα και η τραπεζαρία, και ξαφνικά άκουσα: «Έρχεται ο πατέρας μας».

Η πρώτη φορά που είδα τον πατέρα Γρηγόριο ήταν από το παράθυρο της πύλης. Έμεινα έκπληκτος από την εμφάνισή του. Ένας γέρος περίπου 85 ετών, ολόλευκος σαν σβάρνα, λεπτός, καθόλου καμπουριασμένος, ψηλός, περπατούσε σαν να ήταν ένας από τους αποστόλους. Είχε μια καμίλαβκα στο κεφάλι του, και επομένως το ύψος του αυξήθηκε, φαινόταν ότι έφτασε στον ουρανό. Αυτές ήταν οι πρώτες εντυπώσεις που σχηματίστηκαν στην ψυχή μου για αυτόν τον γέροντα.

Όταν ήρθα στην εκκλησία, εξεπλάγην από την ατμόσφαιρα - η εκκλησία ήταν σαν ένα σπίτι, άνετη, καθαρή και ευρύχωρη. Πριν από τη λειτουργία, στάθηκα στη χορωδία, ξαφνικά ένας ιερέας με πλησίασε με ένα γρήγορο βάδισμα, μου έδωσε ένα πρόσφορο και αμέσως εξαφανίστηκε. Σκέφτομαι πόσο γρήγορα, και στην αρχή φάνηκα να το αντιλαμβάνομαι με κάποια δυσπιστία λόγω της αμαρτωλότητάς μου.

Ένα μήνα αργότερα μετακομίσαμε οικογενειακώς στον χωριό μαζί με τα παιδιά μας. Έτσι ξεκίνησε η επικοινωνία μας με τον ιερέα.

Από τις πρώτες κιόλας μέρες ο πατήρ Γρηγόριος μας αποκάλυψε τη διορατικότητά του. Θυμάμαι ότι ο πατέρας Διάκονος ήρθε στο Πάβλοβο, όπου ζούσα ακόμα με τα παιδιά, και λέει την εξής ιστορία:

«Την πρώτη εβδομάδα μετά τη χειροτονία μου, ήρθα στη λειτουργία, αποφάσισα να εξομολογηθώ, αλλά δεν μπορούσα να αποκαλύψω μια αμαρτία. . Περπατάω και σκέφτομαι πώς να το πω αυτό, και ο ίδιος ο ιερέας έρχεται κοντά μου και μου λέει: «Μην ανησυχείς, πάτερ, έχω και εγώ τέτοια αμαρτία». Με αυτό τον τρόπο με ηρέμησε και με ηρέμησε, αλλά εξεπλάγην πολύ, πώς τα ξέρει όλα;

Στο χωριό εγκατασταθήκαμε σε ένα εκκλησιαστικό σπίτι, το οποίο είχε ανακαινιστεί πριν την άφιξή μας: όλα ήταν βαμμένα και καλυμμένα με όμορφη ταπετσαρία. Επιπλώσαμε το σπίτι και φέραμε ακόμη και ένα πιάνο, ήταν πολύ βαρύ, ο πατέρας Διάκονος δεν ήθελε να το πάρει, αλλά εγώ επέμενα, γιατί μου άρεσε να τραγουδάω καντί, ήταν μια παρηγοριά για μένα. Όταν τακτοποιήθηκαν όλα στο σπίτι, ήταν καλεσμένος ο ιερέας. Μπήκε μέσα και κάθισε αμέσως στο πιάνο, ακουμπώντας τους αγκώνες του πάνω του, σαν είδε ότι είχα τραγουδήσει πολλές προσευχές με δάκρυα σε αυτό το όργανο. Η υγεία μου δεν βελτιώθηκε.

Αμέσως μετά την άφιξή μου, αποφάσισα να ομολογήσω. Ετοιμάστηκα για κοινωνία και εξομολόγηση. Πριν την πρώτη μου εξομολόγηση με τον πατέρα Γρηγόριο, έπρεπε να ταξιδέψω σε ιερούς τόπους, να επισκεπτόμουν συχνά τη Λαύρα της Τριάδας-Σεργίου, να εξομολογηθώ πολύ τις αμαρτίες μου και συχνά να κοινωνούσα. Και εδώ ομολογώ για πρώτη φορά στον πατέρα Γρηγόριο.

Όταν βγήκε από το βωμό μαζεύτηκε πολύς κόσμος, σηκώθηκα όρθιος με όλους. Ο πατέρας άρχισε μια γενική εξομολόγηση. Πόσο καλά μιλούσε και συνδύαζε την εξομολόγηση με το κήρυγμα και τις ιστορίες! Έμεινα έκπληκτη και αυτό που συνέβη στη συνέχεια ήταν ένα θαύμα. Ο πατέρας λέει ξαφνικά, σαν στον εαυτό του: «Ήμουν νέος, χόρευα και το πόδι μου άρχισε να πονάει» και με κοιτάζει, χαμογελώντας, κατευθείαν. Στην αρχή δεν κατάλαβα, σκέφτηκα ότι ίσως το έλεγε σε όλους αυτό, αλλά μετά κατά την εξομολόγηση επανέλαβε το ίδιο πράγμα. Όταν είπε για τρίτη φορά ότι ήταν μικρός, χόρευε, πονούσε το πόδι του, και πάλι με κοίταξε, ήταν σαν να με διαπέρασε ηλεκτροπληξία, θυμήθηκα αμέσως τα πάντα και συνειδητοποίησα, ναι, με αφορά. ! Μάλιστα, μικρη ήμουν ο πρώτη χορευτής του χωριού. Και όχι μόνο χόρεψα στο κλαμπ, αλλά άθελά μου αποδείχτηκε ότι εκεί που παλιά υπήρχε ναός στο χωριό, που είχε καταστραφεί από καιρό, χόρεψα σε αυτό το μέρος. Αυτό το φοβερό αμάρτημα, που λόγω της λησμονιάς μου δεν το εξομολογήθηκα ποτέ, μου το αποκάλυψε ο οξυδερκής ιερέας.

Και τότε ο διάκονος και εγώ είχαμε πολλές οδηγίες, προτροπές, συμβουλές, αλλά λόγω έλλειψης πίστης και σκληρότητας καρδιάς, δεν ακούσαμε και δεν ακολουθήσαμε. Ο ιερέας θα πει τα πάντα, όπως ήταν παλιά - πρέπει να υποκλιθείτε 40 φορές, να προσευχηθείτε στον Θεό περισσότερο. Και πού είναι, σκέφτομαι: Περπατάω μόλις και μετά βίας, αλλά με τα παιδιά!.. Συχνά ξάπλωνα και προσευχόμουν ελάχιστα. Μια μέρα σύρθηκα λίγο στην εκκλησία και είπα:

«Πατέρα, θα πάω στο Πάβλοβο για θεραπεία».

Τότε, το 1988, αρχίσαμε για πρώτη φορά να αντιμετωπίζουμε τη σπονδυλική στήλη με χειρωνακτική θεραπεία. Ετοιμάστηκα λοιπόν. Και μου λέει: «Ποιος είναι ο γιατρός μας;» - και δείχνει στο εικονίδιο. Απαντώ ότι καταλαβαίνω τα πάντα, αλλά δεν είμαι άξιος να λάβω θεραπεία από τον Θεό, προτιμώ να πάω σε έναν επίγειο γιατρό. Κούνησε το χέρι του - όπως θέλεις! Και πήγα. Ένας νευρολόγος με εξέτασε και μου συνέταξε οκτώ συνεδρίες. Άρχισα να πηγαίνω να τον δω, αλλά μπορούσα να το κάνω μόνο πέντε ή έξι φορές, αλλά δεν ωφέλησε και το άλλο μου πόδι άρχισε να πονάει. Έτσι έφυγε χωρίς τίποτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: