Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 5 Μαΐου 2024

Ένα θραύσμα στην Αχμιμική διάλεκτο της Κοπτικής του Αγίου Μελίτου των Σάρδεων «On Pascha».



Ένα θραύσμα στην Αχμιμική διάλεκτο της Κοπτικής του Αγίου Μελίτου των Σάρδεων «On Pascha».  Ο Άγιος Μελίτω (+180) ήταν επίσκοπος των Σάρδεων της Μικράς Ασίας του 2ου αιώνα.  Το έργο του «Περί Πάσχα» είναι ένα από τα παλαιότερα κείμενα για την εορτή του Πάσχα.  Αυτό το απόσπασμα είναι από την Άνω Αίγυπτο και χρονολογείται στον 4ο αιώνα.  Το έργο είναι ένα όμορφο ποίημα, πιθανόν ομιλία, στη γιορτή.

 «Είμαι η συγχώρεση σου,
 Εγώ είμαι το Πάσχα της σωτηρίας σου,
 Είμαι το αρνί που θυσιάστηκε για σένα,
 Είμαι το λύτρο σου,
 Είμαι το φως σου,
 Είμαι ο σωτήρας σου,
 Είμαι η ανάστασή σου,
 Είμαι ο βασιλιάς σου,
 Σε οδηγώ στα ύψη του ουρανού,
 Θα σου δείξω τον αιώνιο Πατέρα,
 Θα σε σηκώσω από το δεξί μου χέρι».



Δεν υπάρχουν σχόλια: