Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 17 Μαΐου 2024

ΓΑΜΟΣ .


ΓΑΜΟΣ..Από την εξομολόγηση :
1- Φοβάμαι, γέροντα να παντρευτώ, μήπως μου τύχει καμιά κακιά γυναίκα. 
- Μία κακιά γυναίκα μπορεί να είναι η ευκαιρία σου για τον παράδεισο.

2- Η κόρη μου γέροντα ζεί αμαρτωλή ζωή. Πώς θα τη σώσω; 
- Μόνο με τη δική σου αγιότητα. Η αγιότητα των γονιών, σώζει τα παιδιά τους.

3 - Όλοι μου λένε, τώρα που είμαι στην αρχή της εγκυμοσύνης μου, να κάνω την προγεννητική εξέταση, για να είμαι σίγουρη ότι δεν θα φέρω στον κόσμο ένα μογγολικό παιδί, ή με οποιαδήποτε άλλη αναπηρία.
- Και ύστερα τι θα κάνεις; Θα κάνεις έκτρωση;
Άμα κάνεις τέτοιο πράγμα, να μη μου ξαναζητήσεις συμβουλή, γιατί εγώ δεν θα έχω τίποτε πια να σου πω.

4 - Γέροντα, πέστε μου κάτι σας παρακαλώ για την πνευματική ζωή. 
- Όποιος δεν μετανοήσει θα απολεσθεί. 
- Πολύ βαρύς ο λόγος αυτός, γέροντα.
- Σου το ξαναλέω, όποιος δεν μετανοήσει, θα απολεσθεί. 

5 - Έχω κάνει αρκετές σπουδές, όπως γνωρίζετε γέροντα. Να σπουδάσω και Θεολογία; 
- Δεν χρειάζεται. Είναι αρκετό να μελετάς στην Αγία Γραφή και τους Πατέρες. Εκεί Θα τα βρεις όλα.
(Λόγοι Οσίου Πορφυρίου) 

Καμιά φορά λέω στήν ἐξομολόγηση:
«Δέν ἤξερε ὁ Θεός ποιός θά ἦταν ὁ ἄνδρας σου/ἡ γυναίκα σου;
Καί ὅμως ὁ Θεός σᾶς ἄφησε νά παντρευτεῖτε,
σᾶς εὐλόγησε μέ τό μυστήριο τοῦ γάμου.
 Ἄρα, μήν ξαφνιάζεσαι πού συμβαίνει ἕνα περιστατικό πού δέν τό περίμενες,
ἄς ποῦμε, ἀπό τόν ἄνδρα σου, τή γυναίκα σου ἤ τά παιδιά σου.
Τά ἤξερε ὅλα αὐτά ὁ Θεός καί ὅμως τά ἄφησε νά γίνουν.
Βάλε τόν ἑαυτό σου μέσα στήν ὅλη οἰκονομία τοῦ Θεοῦ».
 Ἄν τά πάρει ἔτσι, ἀμέσως ὁ ἄνθρωπος ἀρχίζει ἀλλιῶς νά σκέφτεται,
ἀλλιῶς νά ἐνεργεῖ. Μαθαίνει νά ὑπομένει, νά μή θέλει νά ἐπιβάλει τό δικό του, διότι, ἄν προσπαθήσει νά ἐπιβάλει τό δικό του, θά εἶναι χειρότερα.
Καί ἀρχίζει κανείς καί μπαίνει μέσα στή «μυστική» αὐτή ἀτμόσφαιρα τοῦ Θεοῦ, καί δέν κάνει ἁπλῶς ὅπως κάνουν οἱ πολλοί ἄνθρωποι, πού δέν γνωρίζουν τόν Θεό, οἱ ὁποῖοι ἄγονται καί φέρονται ἀπό τά γεγονότα καί ἀγωνίζονται τάχα νά ἀλλάξουν τά πράγματα.

Αρχιμανδρίτης Συμεών Κραγιόπουλος († 30 Σεπτεμβρίου 2015)

Δεν υπάρχουν σχόλια: