Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 3 Μαΐου 2024

Η κραυγή της Θεοτόκου.



Η κραυγή της Θεοτόκου

 Σε γέννησα στη γη.  Προσευχόμουν όταν έλαβα τα καλά νέα από τον ουρανό ότι θα γεννήσω έναν Υιό, χωρίς άντρα, από την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος στην ταπεινή μου παρθενία. 

 Εκεί, στο μυστικό συμβούλιο με τον αρχάγγελο, υποσχέθηκα ότι θα σε γεννήσω και θα σε αγαπώ σε όλη μου τη ζωή και την αιωνιότητα. 

 Ένιωσα την παρουσία σου του φωτός στην κοιλιά μου, ένιωσα πώς ο Θεός κινούνταν στην ύπαρξή μου, σαν μια υπερχείλιση χαράς και προσφοράς.  Σε γέννησα χωρίς πόνο, εν παρθενία και ιερό μυστήριο, εσένα, Βασιλιά μου, Υιό μου και Θεέ μου.  

Σε κοίταξα και άκουσα την πρώτη σου κραυγή σε αυτόν τον κόσμο, ένιωσα τη λαχτάρα καθώς εσύ Θεέ μου ζητούσες το στήθος μου, εσύ που τρέφεις όλο το σύμπαν με αθανασία και ζωή.  Έχω γίνει πηγή ζωής για σένα, η αγνή πηγή ζωής του κόσμου.  Και μετά Σε θήλασα στο στήθος μου, με φόβο και συστολή, βλέποντάς Σε να μεγαλώνεις, εσύ που είσαι μεγαλύτερος από τους αιώνες, Άγιος Πατέρα των γαλαξιών με θαυμασμό.


 Εκλεγες όταν πεινούσες, Συντηρήτε του σύμπαντος, Σε παρακαλούσα, που καθαρίζεις το πλάσμα από το κακό, έψαχνα την αγάπη σου Λάτρη των ανθρώπων.  Όταν κρύωνες, τις νύχτες από την έρημο στην Αίγυπτο, Σε σκέπαζα με το σώμα μου, φυσούσα ζεστασιά στο πρόσωπό σου με το στόμα μου, Εσύ η αγαπημένη Ζεστασιά της αιωνιότητας.  

Άκουσα το πρώτο σου μουρμουρητό, Θεέ μου, Λόγια του Πατέρα από τα οποία πηγάζουν τα λόγια όλης της δημιουργίας.  Σε μένα, κοιτώντας με όμορφη λαχτάρα, είπες για πρώτη φορά Μάνα, Εσύ Γενέτειρα των κόσμων.  Σε αγάπησα και σε παρακολουθούσα σε κάθε στιγμή της αδύναμης ζωής μου, την αγάπη της ζωής μου και τη ζωή της αγάπης μου.  Είσαι η μόνη μου ελπίδα, το μόνο μου στήριγμα.

Σε πήρα στην αγκαλιά μου, Σε αγκάλιασα, Κύριε των Δυνάμεων, Βασιλιά των Χερουβείμ και του Σεραφείμ.  Ήσουν ελαφρύς σαν νιφάδα περιστεριού, Εσύ που είσαι πιο βαρύς από τους αιώνες, αλλά με την ταπεινοφροσύνη και την αγάπη Σου έκανες τον εαυτό σου εύκολο στα χέρια μου για να μην κουραστώ.  


Ήσουν απείρως λεπτή και αγαπησιάρα, η σιωπή σου άξιζε περισσότερο από χιλιάδες λέξεις.  Σε έμαθα να περπατάς, Εσύ είσαι η Οδός, η Αλήθεια και η Ζωή.  Σε δίδαξα να μιλάς, εσύ που είσαι ο αιώνιος Λόγος του Πατέρα.  Όλη μου τη ζωή σε έψαχνα, μου έλειψες ακόμα κι όταν ήσουν στην αγκαλιά μου, μου έλειπε η ώρα που ήσουν ένα μαζί μου, που η καρδιά μου χτυπούσε μαζί με τη δική σου.  Άρχισες να χωρίζεις από μένα, Υιέ, σκυμμένος πάντα πάνω από τα βιβλία, μένοντας στο Ναό για να διδάξεις στους πρεσβυτέρους τη φωτισμένη αλήθεια από τους παλιούς ρόλους, Εσύ, Αμνός του Θεού. 


 Κι όταν βγήκες να κηρύξεις, σε έχασα, πάντα σε έψαχνα, είχες γίνει ένα με το πλήθος διψασμένο για τον Λόγο, ένιωσες τον πόνο όλων των παραλυτικών, έπαθες από τις αρρώστιες όλων.  

Πήρες τα βάσανα τους και κουβαλούσες τις αρρώστιες τους.  Σε είδα να βάζεις το χέρι σου στα μάτια των τυφλών και τα μάτια έσκασαν από φως.  Σε παρακολουθούσα κρυφά καθώς κήρυττες, καθώς μάζευες ψωμί στο στήθος σου και το έκανες πηγή τροφής για χιλιάδες. 

 Μου μίλησαν οι βουβοί που γιατρεύτηκες, οι αδύναμοι έτρεξαν προς το μέρος μου για να με ευχαριστήσουν που γέννησα έναν τέτοιο Υιό, με άκουσαν για τα παιδικά σου χρόνια, τα αιώνια λόγια, τους κουφούς που θεραπεύτηκαν με την πνοή της χάρης Σου.

 Και τώρα σε βλέπω σταυρωμένο στο Σταυρό, γεμάτο χτυπήματα και πληγές.  Το πρόσωπό σου που φώτισε τον κόσμο είναι καλυμμένο με αίμα, το κεφάλι σου που νόμιζε ότι το σχέδιο του σύμπαντος είναι στεφανωμένο με αγκάθια.  Τα χέρια που έχουν γιατρέψει χιλιάδες είναι τρυπημένα με νύχια.  Κοίτα με, Γιε μου και Θεέ μου!  Μην με αφήνεις μόνη σε αυτόν τον ωκεανό του κακού, δεν έχω κανέναν εδώ στη γη.  Θέλω να πεθάνω μαζί σου, Ζωή και Χαρά μου.  


Είσαι τόσο καλός που συγχωρείς αυτούς που σε σκοτώνουν, και δεν με ακούς, Λόγια, Παναγιότατο παιδί μου.  Θέλω να σε αγκαλιάσω ξανά, να νιώσω το βλέμμα σου καθώς κάνει το γρασίδι να φυτρώνει, καθώς ανθίζουν τα λουλούδια του κόσμου.  Γύρνα πίσω πριν πεθάνω από τον πόνο.  Αν αφού σε γέννησα ένιωσα ένα τεράστιο κενό στο κορμί μου, τώρα γεννιέται ένα τρομερό χάσμα στην ψυχή μου, γεμάτο με όλους τους πόνους του κόσμου.  Αφαίρεσες τις αμαρτίες όλων.  


Να θυμάσαι ότι κι εγώ νιώθω όλα όσα νιώθεις, ο πόνος Σου με πληγώνει, κλαίω μέσα από τα μάτια Σου, παντοδύναμο Παιδί μου.  Καμία λέξη στον κόσμο δεν θα μπορέσει να σβήσει τα βάσανά μου.  Σε παρακαλώ, Αγνέ Υιέ, μην μπεις στη γη, Εσύ που είσαι ο Δημιουργός της γης.  Ήλιος και σελήνη σκοτεινιάζουν στη θέα του Θεού σου να μπαίνει βαθιά στη γη.  Πηγή ζωντανού νερού, άσε με να κλάψω μέχρι το τέλος του κόσμου το τέλος σου στον Σταυρό.  Το φως μου, το Φως του κόσμου, δεν κατεβαίνει κάτω από τη γη, Εσύ που δίνεις ζωή στον κόσμο.

 Μου ψιθύρισες κρυφά ότι θα ξανασηκωθείς.  Σήκω γρήγορα Υιέ μου, μη με προσπερνάς σιωπηλός, μην με αφήσεις να πεθάνω από τον πόνο, εδώ κοντά στο Σταυρό Σου, γεμάτο το Αίμα Σου, που έπλυνε όλο τον κόσμο του θανάτου.  Γύρνα πίσω, αγία μου Ευχαριστία, και υπόσχομαι να αγαπώ και να ευλογώ για την αιωνιότητα όλους εκείνους που σε σκότωσαν με οποιονδήποτε τρόπο και μετά να επιστρέψω σε σένα, την ατελείωτη Ζωή του κόσμου.


Πατήρ Ιωάννης Ιστρατι 


Δεν υπάρχουν σχόλια: