Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 10 Μαΐου 2024

Πρωτοπρεσβύτερος Valentin Biryukov .Μόλις μαθαίνουμε να ζούμε στη γη . Κεφάλαιο εικοστό τρίτο!!!



Πρωτοπρεσβύτερος Valentin Biryukov .Μόλις μαθαίνουμε να ζούμε στη γη . Κεφάλαιο εικοστό τρίτο!!!



Ουράνιες Μαρτυρίες




Όταν επέστρεψε από το μέτωπο, άρχισε να εργάζομαι ως πωλητής στο χωριό Grishkino, στην περιοχή Tomsk. Ήθελα όμως πολύ να πάω σε σχολή ή σε μοναστήρι. Αλλά δεν με άφησαν να φύγω από τη δουλειά. Ήταν 1948 όταν συνέβη ένα περιστατικό που ακόμα δεν μπορώ να θυμηθώ χωρίς συγκίνηση. Ήταν 7 το απόγευμα, η εργάσιμη μέρα είχε ήδη τελειώσει. Ξαφνικά ένας άντρας έρχεται στο κατάστημά μου. Δεν τον ήξερα, και ακόμα δεν ξέρω ποιος ήταν - φαινόταν συνηθισμένος, περίπου 55 ετών, με ένα πολύ ευγενικό πρόσωπο. Αμέσως τον ζεστάθηκα, γιατί το πρόσωπο είναι ο καθρέφτης της ψυχής. 


Ο άγνωστος κλείδωσε την πόρτα με ένα γάντζο και μου είπε: «Γόνασε, Βαλεντίν, κοίτα ανατολικά, κάνε τον σταυρό σου τρεις φορές». Άκου - θα σου πω την προηγούμενη και τη μελλοντική μου ζωή, για τους φίλους σου, τι σου συνέβη - θα σου πω τα πάντα όπως είναι. Ακούστε προσεκτικά. Μιλούσε αργά, καθαρά – σαν να ήθελε να καταλαβαίνω και να θυμάμαι κάθε λέξη. Και μου είπε πού, τι και πώς μου συνέβη, περιέγραψε όλα τα μέρη που επισκέφτηκα. Ονόμασε την οικογένειά μου και όλους τους φίλους μου - με τους οποίους έζησα και πάλεψα, για τραυματισμούς, για επεμβάσεις, για τη μελλοντική μου αρρώστια. Τον κοίταξα λίγο δύσπιστα και σκέφτηκα: «Δεν μπορεί να τα ξέρει όλα αυτά! Πώς ξέρει ότι ήμουν στο μπλόκο; Και όταν εκείνος ο άντρας είπε ότι υπήρχε ένα θραύσμα στη μέση μου, τότε πίστεψα ότι έλεγε πραγματικά την αλήθεια. Έκλαψα ακόμη και από φρίκη - άλλωστε, εδώ στη Σιβηρία, κανείς δεν ήξερε για το θραύσμα, κανείς! 


Σκέφτομαι: Λοιπόν, μπορεί να ξέρει πού ήμουν, ίσως είναι κάποιου είδους αξιωματικός πληροφοριών. Δεν είναι επίσης δύσκολο να ανακαλύψεις τι βραβεία έχω και για τι, οι αξιωματικοί της KGB δουλεύουν καλά. Αλλά δεν είπα καν στη μαμά και στον μπαμπά για το θραύσμα που είχε τοποθετηθεί μεταξύ του τρίτου και του δεύτερου σπονδύλου - δεν ήθελα να τον στενοχωρήσω, σκέφτηκα: θα το αντέξω. Και τότε αυτός ο άντρας με ρωτάει: «Θυμάσαι, οι έξι από εσάς συμφωνήσατε να μην προφέρετε ποτέ βλάσφημα λόγια και να μην προσβάλλετε ο ένας τον άλλον με κανέναν τρόπο;» - Μα πώς... θυμάμαι! — αυτό είναι το μόνο που είπα (ποιος, εκτός από τους φίλους μου στρατιώτες, θα μπορούσε να το ξέρει;!). Κυριολεκτικά άρχισα να κλαίω από τη φρίκη που ήξερε τα πάντα. Ένα άτομο δεν μπορεί να γνωρίζει τέτοια μυστικά - δεν έχω πει ποτέ σε κανέναν για αυτό. Και γιατί είναι, ποιος το χρειάζεται; - Προσευχήθηκες, ζήτησες από τον Κύριο να σε αφήσει ζωντανό. Και τώρα είσαι ζωντανός. Και οι φίλοι σου είναι όλοι ζωντανοί. Είδατε πώς ήταν τα πτώματα γύρω σας; Αν λοιπόν ορκιζόσασταν, λέγατε βλάσφημα λόγια, τα κόκκαλά σας θα έλεγαν ψέματα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο... Αυτό σημαίνει «βρισίματα» και αυτό σημαίνει προσευχή... Πείτε σε όλους να μην ορκίζονται ποτέ... Αυτός ο άντρας είπε πολλά για το μέλλον - τότε υπάρχει για τους παρόντες και τους μακρινούς μας καιρούς. Προέβλεψε ότι θα υπήρχαν άνθρωποι που θα λάμβαναν ένα εκατομμύριο, δύο, και ακόμη περισσότερα. - Και θα γίνεις και εκατομμυριούχος! - αυτός είπε. 


Έμεινα έκπληκτος: "Πού να τα βάλουμε, αυτά τα εκατομμύρια;!" Άλλωστε, τότε, το 1948, έλαβα 46 ρούβλια. Και λέει: «Μην ανησυχείς, αυτά τα χρήματα θα είναι άδεια». Πώς εννοείς άδειο; Δεν μου ήταν ξεκάθαρο τότε. Πώς μπορείτε να το πιστέψετε αυτό; Ένα εκατομμύριο - και άδειο; Δεν εξήγησε για πολύ: «Τότε θα καταλάβεις!» Αλλά στη δεκαετία του '90 έγινε σαφές τι είδους «εκατομμυριούχοι» είχαμε γίνει. Μόνο μηδενικά!Είπε ότι σύντομα θα έχτιζαν εκκλησίες, χρυσούς θόλους και η ζωή θα γινόταν όλο και χειρότερη. Είπε ότι θα υπάρξει οριστική δίωξη των Ορθοδόξων, αλλά όταν θα γινόταν, σιώπησε και δεν μίλησε για λεπτομέρειες. Είπε μόνο: «Θα μπορούσα να σας πω κάθε μέρα για τη μελλοντική μου ζωή, αλλά δεν θα θυμάστε». Και δεν χρειάζεται κάτι τέτοιο... 

Και όλα όσα προέβλεψε για μένα, έγιναν όλα. Είπε μάλιστα για τα πεύκα κοντά στην εκκλησία στο Μπερντσκ, όπου θα υπηρετήσω. Ένα αναλόγιο φτιάχνεται τώρα από αυτά τα δέντρα... Μόνο ένας άνθρωπος του Θεού μπορεί να τα ξέρει όλα αυτά. Δεν ξέρω αν ήταν ένας ουράνιος άγγελος που πήρε τη μορφή ανθρώπου - δεν υποθέτω να κρίνω! Αλλά νιώθω: είπε την αλήθεια. Υπήρχε τέτοια αγνότητα στο βλέμμα του! Ήταν σαν να πηγάζει χάρη από αυτόν - ένιωσα τόσο καλά.


Δεν υπάρχουν σχόλια: