Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 24 Μαρτίου 2024

Ντιβέεβο. Μονή Αγίας Τριάδας-Σεραφείμ-Ντιβέεβο.Τάφος του αείμνηστου ιερομονάχου Βλαδίμηρου (Σικίν) /25/06/1947 –23.03.2000/


 


Ντιβέεβο. Μονή Αγίας Τριάδας-Σεραφείμ-Ντιβέεβο.

Τάφος του αείμνηστου ιερομονάχου Βλαδίμηρου (Σικίν) /25/06/1947 –23.03.2000/

Αυτό ειπώθηκε την τεσσαρακοστή ημέρα του θανάτου του πατέρα Βλαδίμηρου:

«Στο νεκρικό τραπέζι, πολλοί άνθρωποι δεν μπόρεσαν να συγκρατήσουν τα δάκρυά τους, ευχαρίστησαν τον ιερέα για την ελεημοσύνη του Θεού, που τους χάρισε ο Κύριος με τα χέρια του. Ένας υπηρέτης του Θεού στράφηκε στη μητέρα του πατέρα Βλαντιμίρ: «Δεν το ξέρεις αυτό, δεν σου το είπα όσο ζούσε ο πατέρας μου. Μόνο ο Κύριος ο Θεός, ο πατέρας Βλαντιμίρ και η κόρη μου και εγώ το γνωρίζουμε αυτό. Τώρα, την σαράντα μέρα μετά το θάνατό του, δεν μπορώ να σιωπήσω γι' αυτό.

Ονειρεύτηκα τον Πατέρα για πρώτη φορά, όταν δεν είχα πάει ποτέ στο Ντιβέγεβο, δεν ήξερα τον πατέρα του Βλαντιμίρ και δεν είχα ακούσει τίποτα γι 'αυτόν. Είχα μια τρομερή ατυχία: η δεκαεξάχρονη κόρη μου σταμάτησε να περπατά.

Έχουμε περάσει από κάθε λογής γιατρούς, κανείς δεν υπόσχεται τίποτα, μας στέλνουν από τον έναν γιατρό στον άλλο. Ήταν τόσο τρομακτικό, ήταν μια τραγωδία, δεν μπορούσα να στεγνώσω τα δάκρυά μου.

Και ξαφνικά ονειρεύομαι έναν άγνωστο ιερέα, επίσης πολύ ατημέλητο (ο ιερέας ήταν πολύ γρήγορος, έκανε σχεδόν τα πάντα στο τρέξιμο και τα μαλλιά του πετούσαν συχνά προς όλες τις κατευθύνσεις), ο οποίος, μου φαίνεται, κυριολεκτικά επιτίθεται στην κόρη μου την αρπάζει από το κεφάλι, και αρχίζει να κουνιέται, χτυπά τη σπονδυλική στήλη με τη γροθιά του.

Φωνάζω: "Τι κάνεις; Θα τη σκοτώσεις!" Με κοίταξε αυστηρά: «Φύγε από κοντά μου, μη με ενοχλείς» και συνέχισε. Ξύπνησα με μια δυσάρεστη εντύπωση και δεν κατάλαβα τίποτα.

Σχεδόν την επόμενη μέρα κάποιοι γνωστοί λένε: «Πήγαινε στο Ντιβέεβο, ένα μέρος γεμάτο μοναχούς, εκεί είναι ο Άγιος Σεραφείμ, υπάρχουν πηγές». Μετά από άλλους είναι σχεδόν το ίδιο.

Δεν έχω σκεφτεί ποτέ το Diveyevo στη ζωή μου και ξαφνικά με προσκαλούν. Και για τον πατέρα Βλαδίμηρο, επαναλαμβάνω, κανένας, από το πουθενά. Και έτσι αποφασίσαμε, ερχόμαστε. Γυρίζω σε έναν ιερέα και μετά σε έναν άλλο: ίσως μπορώ να κάνω μια προσευχή για υγεία, να πάω στην πηγή, να βοηθήσω κάπως την κόρη μου;.. Απαντούν: προσευχήσου στον Άγιο Σεραφείμ - αυτό είναι όλο.

Πήγαμε στις πηγές και την βουτήξαμε - τίποτα δεν βοηθάει. Ετοιμαζόμαστε να πάμε σπίτι. Και ήδη την ημέρα της αναχώρησης μοιράστηκε τη θλίψη της με έναν υπάλληλο του μοναστηριού. Αυτή: «Τώρα θα σε πάω στον ιερέα, ο οποίος, ίσως, θα σε βοηθήσει».

Πλησιάζουμε το πλήθος, ο παπάς δεν φαίνεται από πίσω. Κρατάμε την κόρη μας για να μπορεί τουλάχιστον να σταθεί όρθια. Και μόλις ο επόμενος εξομολογητής έφυγε από τον ιερέα, ο φρουρός του ναού του είπε: «Υπάρχει μια κοπέλα εδώ που σταμάτησε να περπατάει, σε παρακαλώ, κοίτα».

Ο πατέρας Βλαδίμηρος γύρισε γρήγορα προς το μέρος μας. Και τότε συμβαίνει το απίστευτο. Ο ιερέας διώχνει το πλήθος του κόσμου, ο κόσμος του ανοίγει δρόμο, (η γραμμή εξομολόγησης του στάθηκε ώρες και απογεύματα) πλησιάζει γρήγορα την κόρη μου.

Και όλα όσα είδα στο όνειρό μου επαναλαμβάνονται. Αρχίζει να τη χτυπά στη σπονδυλική στήλη με τη γροθιά του, σφίγγοντας το κεφάλι της, κουνώντας την από τους ώμους. Σαν σε όνειρο, φωνάζω: "Τι κάνεις; Θα τη σκοτώσεις!"

Ο πατέρας μου γυρίζει και μου λέει αυστηρά: «Μη με ενοχλείς, φύγε από κοντά μου». Μετά έβαλε τα χέρια του στους ώμους της κόρης του και μου είπε: «Άφησέ την να φύγει».

Απαντώ ότι δεν μπορώ να την αφήσω να βγει, κοντεύει να πέσει, δεν μπορεί να σταθεί μόνη της. «Είπα αφήστε με να φύγω!» Και στην κόρη: «Τώρα θα πάμε μαζί σου στα ιερά λείψανα του πατέρα Σεραφείμ».

Φαίνεται μάλιστα να ακουμπάει πάνω της, με τα χέρια του στους ώμους της, αλλά στην πραγματικότητα την οδηγεί. Το πλήθος παρακολουθεί, όλοι καταλαβαίνουν ότι δεν περπατάει μόνη της. Πήγαν λοιπόν στα ιερά λείψανα. Και αποδεικνύεται ότι δεν μπορεί να προσκυνήσει το ιερό, ο πατέρας Βλαντιμίρ πολεμά με μια άγνωστη δύναμη - και εξακολουθεί να πιέζει το κεφάλι της στο γυαλί του ιερού. Και επιστρέφουν!

Και τελείωσε με τον ιερέα να την αναγκάζει να τρέξει στον Καθεδρικό Ναό της Τριάδας από τον πρώτο όροφο στον δεύτερο. Και ο υγιής θα κουραστεί. Την κρατάει από το χέρι, από τα δάχτυλα και τρέχουν μαζί.

Μου χαμογελάει: "Λοιπόν, τι είπες, μαμά, που η κόρη σου δεν περπατάει; Κοίτα πώς τρέχει". Έτσι ο πατέρας Βλαντιμίρ θεράπευσε την κόρη μου μπροστά στα μάτια μου."

Και αυτό το κορίτσι κάθεται εκεί, σιωπηλό, με μάτια που δεν μπορούν να ξεχαστούν. Όλοι ακούσαμε αυτήν την ιστορία, αλλά είναι αδύνατο να την επαναλάβουμε. Οι άνθρωποι έκλαιγαν. Και η μητέρα τη διέκοψε λόγια με δάκρυα που συγκρατούσε, όσο καλύτερα μπορούσε. Όλοι ένιωσαν τη ζωντανή παρουσία του πατέρα Βλαντιμίρ - εδώ - και τώρα μαζί μας."

Ο πατέρας Βλαντιμίρ προσευχήσου στον Θεό για εμάς!

Hieromonk_Vladimir_Shikin

Δεν υπάρχουν σχόλια: