Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 9 Μαρτίου 2024

Βλαντιμίρ Μιχαήλοβιτς Ζόμπερν. ΦΩΤΕΙΝΟΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ. Ιστορίες ιερέων. «Θα είμαι ο πιστός υπηρέτης σου!»




Βλαντιμίρ Μιχαήλοβιτς Ζόμπερν. ΦΩΤΕΙΝΟΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ.  Ιστορίες ιερέων.

«Θα είμαι ο πιστός υπηρέτης σου!»

Στη Μόσχα γνώριζα τον γερουσιαστή Shtyrov. Ήταν ένας έντιμος και ευγενής άνθρωπος, και το να τον υποπτευόμαστε για εξαπάτηση θα ήταν ακατάλληλο και άδοξο. Αυτό μου είπε:

— Πριν από είκοσι χρόνια ήμουν κυβερνήτης της Σταυρούπολης, αλλά λόγω ψευδούς καταγγελίας έχασα τη θέση μου και οδηγήθηκα σε δίκη. Έπρεπε να φύγω για την Αγία Πετρούπολη, όπου περίμενα την απόφαση του δικαστηρίου. Εκείνη την περίοδο περνούσα δύσκολες στιγμές.

Ευτυχώς, βρήκα ένα φτηνό ξενοδοχείο και, πληρώνοντας είκοσι καπίκια καθημερινά για διαμονή, φόρεσα τα τελευταία ρούχα και παπούτσια. Ομολογώ, ήταν ντροπή για τον πρώην κυβερνήτη της επαρχίας να εμφανιστεί ενώπιον ανθρώπων με επισκευασμένα ρούχα και μπότες. Αλλά δεν υπήρχε τίποτα να κάνει. Η φτώχεια είναι θλιβερή για κάποιον που γεννήθηκε στη φτώχεια, αλλά πόσο τρομερή είναι για κάποιον που έζησε σε αφθονία.

Οι μέρες περνούσαν και μαζί τους έφυγαν από την τσέπη μου και οι τελευταίες δεκάρες. Πώς ήταν για μένα να συνάντησα επιτέλους εκείνη τη φοβερή μέρα που στην άδεια μου τσέπη έμειναν δέκα καπίκια!

Ξύπνησα νωρίς ένα πρωί και σκέφτηκα: «Τι θα γίνει αύριο; Αλήθεια θα πάω να ζητιανέψω;»

Ω, πόσο δύσκολο ήταν για μένα, πόσο με πόνεσε! Δεν έμεινα στο ξενοδοχείο και βγήκα έξω. Είναι ακόμα πιο εύκολο για την καρδιά να βρίσκεται ανάμεσα σε ανθρώπους. Περπατάω κατά μήκος του Νιέφσκι, σαν σκιά, υπάρχουν άνθρωποι γύρω μου και εγώ ο ίδιος σκέφτομαι: "Ποιον να ζητήσω βοήθεια;"

Έρχεται ένας σεμνά ντυμένος, αξιοσέβαστος γέρος, αλλά ποιος ξέρει - ίσως είναι ένας φτωχός άνθρωπος σαν εμένα;

Συναντήθηκα με έναν ευγενή που γνώριζα, αλλά πώς τολμάς να τραυλίζεις μπροστά στην Εξοχότητά του; Δίκη σημαίνει απατεώνας! Και τρομακτικό και ντροπιαστικό! Προχωράω. Έρχεται ένας γνωστός πλούσιος στην πόλη, αλλά προτιμώ να πεθάνω από την πείνα παρά να ενοχλήσω αυτόν τον τσιγκούνη! Υπάρχει πολύς κόσμος, αλλά κανείς να με βοηθήσει.

Ξαφνικά θυμήθηκα την παραβολή του Σωτήρα για τον Σαμαρείτη. «Ναι», σκέφτομαι, «πρέπει να αναζητήσουμε τη σωτηρία μόνο στον Χριστό από ηθικές και σωματικές ταλαιπωρίες!» Βυθισμένος σε τέτοιες σκέψεις, πλησίασα τον καθεδρικό ναό του Καζάν. Ήταν ανοιχτό.

Άκουσα ότι σε αυτόν τον καθεδρικό ναό υπάρχει μια θαυματουργή εικόνα του Καζάν της Μητέρας του Θεού, που πολλοί στρέφονται σε αυτήν σε προσευχή. Αλλά ήμουν Λουθηρανός και, ως εκ τούτου, το θεωρούσα δεισιδαιμονία και το απέδιδα στην άγνοια των Ρώσων. Παρόλα αυτά, μπήκα σχεδόν μηχανικά στο ναό και είδα εκατοντάδες προσκυνητές να γονατίζουν ευλαβικά μπροστά στην εικόνα του Καζάν της Μητέρας του Θεού. Ανεξάρτητα από το πόσο περήφανος ήμουν για την προτεσταντική μου ελεύθερη σκέψη, η φτώχεια και η θλίψη μάλλον με ταπείνωσαν.

Μαζί με τους Ορθοδόξους, στάθηκα μπροστά στη θαυματουργή εικόνα και κάνοντας το σημείο του σταυρού στα ρωσικά, άρχισα να προσεύχομαι στη Μητέρα του Θεού:

- Βασίλισσα του Ουρανού, σε σέβονται ως Παρακλήτρια και Βοηθός όσων έχουν ανάγκη, αλλά ποιος έχει τώρα περισσότερη ανάγκη από εμένα; Βοήθησέ με εμένα τον κακομοίρη! Δημιουργήστε ένα θαύμα της ευγενικής βοήθειάς Σου και πάνω μου! Και, ένας Θεός ξέρει, θα είμαι ο πιο πιστός υπηρέτης Σου σε όλη μου τη ζωή!

Έτσι προσευχήθηκα από την καρδιά μου και δάκρυα κύλησαν στο πρόσωπό μου. Έπειτα ανέβηκα στο εικονίδιο, το φίλησα και, βγάζοντας τα τελευταία καπίκια από την τσέπη μου, τα έβαλα σε μια κούπα.

«Αυτό είναι, τώρα δεν έχω δεκάρα στην τσέπη μου!» - και περιπλανήθηκα στο ξενοδοχείο.

Το μόνο περίεργο είναι ότι επέστρεψα από την εκκλησία με εντελώς διαφορετική διάθεση: σαν να είχε σηκωθεί ένα βάρος από τους ώμους μου! Γύρισα σπίτι με απόλυτη ησυχία. Λοιπόν, τι νομίζεις? Το βράδυ, ήρθε σε μένα ένας κούριερ και μου είπε ότι η υπόθεσή μου έληξε απροσδόκητα, με βρήκαν αθώο και με διέταξαν να πληρώσω τον χαμένο μισθό και να προωθηθώ.

Δώσε Δόξα!

Δεν υπάρχουν σχόλια: